Egy nőnek általában 100.000 hajszála van, amiből mindennap 50-100 szál hullik ki normális esetben. Azonban a hormonváltozás, amin a test a menopauza idején átmegy, a nők 75%-ánál a haj minőségének romlását és hajhullást okoz. Bár ez a folyamat természetes, mégis tehetünk annak érdekében, hogy a hajhullás mértékét csökkentsük vagy enyhébb esetben akár teljesen meg is tudjuk állítani a hajvesztést.

1. Tégy a fejbőr szárazsága ellen

A bőr menopauza során sokat veszít nedvességtartalmából és igaz ez a fejbőrre is. A fejbőr szárazsága pedig még intenzívebbé teszi a hajhullást. Ezért használj hidratáló sampont és kondícionálót. A neem olajos és a hibiszkuszos hajpakolás kitűnek erre a célra. Hajmosás előtt alkalmazd őket. Az aloe vera csodaszer a fejbőr számára. Hajhullás elleni hatásait úgy használhatod ki legjobban, ha mindennap 2 teáskanál aloe gélt masszírozol a fejbőrödbe és fenn hagyod 10-15 percig.

2. Olívaolajos hajpakolás

A menopauza alatti természetes hajhullás kezelésére alkalmazhatod ezt a pakolást. 2 tojássárgáját keverj össze 4 evőkanál olívaolajjal. Vidd fel a keveréket a hajadra, majd műanyag fóliával csavard körbe.10 perc után öblítsd le.

3. Táplálkozás

A hajnövekedést és a haj egészségét biztosító vitaminok és ásványi anyagok legfőbb forrásai a következő élelmiszerek:
– tojás
– zöld leveles zöldségek
– hüvelyesek
– szárnyasok
– teljes értékű gabonák
– sárgarépa
– zsírszegény tejtermékek

4. A víz szerepe

A bőséges vízfogyasztásnak menopauza alatt nem csupán annyi a szerepe, hogy hidratáljuk a bőrt és a hajat. A víz a vérkeringést is javítja, ami a hajhagymákat is jobb működésre serkenti. Napi 8-10 pohár vizet igyál meg, hogy a hajhullás ellen ezen a módon is nagy lépést tegyél. Megnövelt zöldség és gyümölcs fogyasztással is sok folyadékhoz juthatsz. A dinnye, az uborka és a zeller nagyon magas víztartalommal rendelkeznek.

5. Stressz

Sok más miatt is stresszelhetsz, de a feszültséget benned biztosan az is növeli, hogy tehetetlenül nézed a hajad elvesztését. Ezzel azonban ördögi körbe kerülsz, hiszen a stressz már önmagában, a menopauzától függetlenül is képes hajhullást előidézni. Ha naponta pár percet szánsz a fejbőr masszírozására, két szempontból is jót teszel, hiszen élénkíted a vérkeringést és közben el is lazulsz.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here