Már egy nap leforgása alatt is sokféle ételt eszünk. De gondoltál arra, hogy ha valahol gyulladás, fertőzés van a szervezetedben, talán az étrendeden is variálhatnál kicsit? Sok olyan természetes élelmiszer létezik, melynek hatóanyagai képesek csökkenteni vagy akár meg is szüntetni ezeket a folyamatokat a testben. Ha neked is problémáid vannak, a következő élelmiszerekből egyél minél többet!

Méz

Gyulladáscsökkentő hatásait elsősorban a torok tekintetében ismerhetjük, ám nem csak ott hatásos! Igyál meg egy pohár mézes vizet minden reggel és délután, hogy a mézben lévő enzimek, vitaminok és antibakteriális összetevők minél hamarabb kifejthessék hatásaikat.

Rozmaring

Aktív hatóanyaga a rozmaringsav, mely antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatású. Még a szívbetegségektől, az asztmától és a májproblémáktól is képes megvédeni. A legjobb módja a rozmaring fogyasztásának, ha teát készítesz belőle. De “beolthatod” vele a mézet is. Egy üveg mézbe tégy néhány friss rozmaring ágat, és hagyd összeérni. Naponta egyél belőle!

Káposzta

A keresztesvirágúak családjába tartozó káposzta az egyik legegészségesebb zöldségünk. Magas C-vitamin tartalma miatt igen jót tesz az emberi szervezetnek. Fogyaszthatod nyersen, de kipréselheted a levét is, mézzel elkeverve igyál belőle mindennap!

Oregánó

Olajában timol található, ami védi a szervezetet az oxidatív stresszel szemben. Hatékony a gombák és baktériumok ellen, kitűnő fertőzésgátló és gyulladáscsökkentő fűszer- és gyógynövény, amit a konyhában sok ételhez felhasználhatsz.

Csillagánizs

Az indiai konyhában gyakran használt fűszernövény, ami a vírusok okozta fertőzésekből segíthet gyorsabban felgyógyulni. Vírusölő hatásait bevetheted influenza vagy akár herpesz esetén is.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here