Könyvekből, filmekből mindannyian tudjuk, hogy a Titanic egy jéghegy miatt süllyedt el, de egy nemrégiben előkerült bizonyíték szerint robbanások voltak a hajón, és tűz ütött ki, ami végül elsüllyesztette. Ez megváltoztatja a történelmet.
A túlélő Vaginak Byurat soha nem beszélt jéghegyről
Vaginak Byurat Konstantinápoly értelmiségének egyik legprominensebb tagja volt, aki üzleti utazást tervezett Amerikába, hogy ott könyveket szerezzen be. Ezért vásárolta meg jegyét a Titanicra.
Túlélte a katasztrófát, és a saját szemével látta elsüllyedni a Titanicot. De beszámolója sokban különbözik attól, amit eddig tudtunk.
Shaen Khachatryan, az Örmény Nemzeti Művészeti Galéria igazgatója ismerte Vaginakot, és személyesen is beszélt vele. Később ennek alapján írta meg a történeteket. Byurat hosszú életet élt, és sokszor beszélt a hajó elsüllyedéséről. A legérdekesebb azonban, hogy jéghegyről soha nem tett említést. Ehelyett robbanásról beszélt, ami állítása szerint a Titanic elsüllyedését okozta.
Az ő beszámolója valószínűleg feledésbe merült volna, ha más szemtanúk nem jelentkeznek ugyanezzel a verzióval.
Amit más szemtanúk láttak a Titanic süllyedése közben
Más szemtanúk állították, hogy 2-4 robbanás volt a hajón. Nem csoda, hogy a hatalmas pánikban pontosan senki nem tudott visszaemlékezni. Bill Wormstedt kutató és szerző is rendelkezik erre nézve bizonyítékokkal az általa meginterjúvolt szemtanúk beszámolóiból. Ezek téged is meggyőzhetnek arról, hogy nem volt semmiféle jéghegy.
- Arthur G. Peuchen polgármester az első osztályon utazott. Ő azt mondta, konkrétan hallotta a robbanást, és a hajó ezután kezdett süllyedni.
- George Frederick Crowe utaskísérő volt az egyik mentőcsónakban. Állította, hogy volt egy robbanás, ami után a hajó hátsó része elsüllyedt.
De a beszámolókon túl hol az egyértelmű bizonyíték arra, hogy a Titanic valóban robbanás következtében süllyedt el?
Kutatók szerint az utasok túlélhették volna, de a Titanic nem menekülhetett meg a pusztító tűz elől
Akkoriban a Titanic mérnökei még nem voltak tisztában az elektrolízis veszélyeivel, melynek során a tengervizet robbanékony hidrogén gázzá alakították. John Wickman könyvében írt arról, hogy milyen hibát vétettek. Felkapcsolva hagyták a világítást, ami robbanáshoz vezetett. Ha ezt nem teszik, a Titanic nem süllyed el, és az utasok túlélték volna.
Wickman szerint az utolsó robbanás valamikor éjjel 1:10-1:20 között történt. De állítása szerint volt egy másik robbanás, ami ketté törte a hajót, ez volt a katasztrófa oka.
A rendkívüli tényezők tökéletes egybeesését Senan Molony újságíró is megerősítette. Több mint 30 éven át kutatta a Titanic elsüllyedésének okát. Arra jutott, hogy “tűz, jég és gondatlanság vétke” okozták a katasztrófát.
A kutatók állítják, hogy tűz ütött ki, ami a három emelet magas üzemanyag tartályból indult ki a hajó egyik kazánháza mögött. Sok utas hallotta ezután a reccsenés hangját, ami után a hajó azonnal süllyedni kezdett.
Kedves szerzők. Valóban igaz az h tűz volt a Titanicon, és az sem mellékes, hogy sem a mentés közben, sem a carpathia megérkezése után nem látott senki jéghegyeket a közelben. Azonban a Titanic süllyedése közben, ha lett is volna robbanás, azt a túlélők semmi képpen nem hallhatták volna. Mivel egy hallható és bizonyosan beazonosítható robbanásnak nyoma lenne a roncson. üdvözlettel Papp Zoltán Titanic kutató
Nem értem tegyük fel úgy volt ahogy pár ufologus állítja és iit még képekkel is mutatják hogy a seggében volt robbanás akkor miért nem az került elsőnek és nem utolsónak víz alá ? Hadjuk már ezeket a mendemondákat.
Laci : egyet értek teljesen az állításával uram! a robbanás helyén kellett volna lennie egy iszonyatosan nagy léknek…szerintem biztosítási csalás vagy merénylet van a háttérben! egy akkora jéghegy amit leírtak,annak a közelben kellett volna lennie,másszóval látótávolságon belül és nem volt sehol! de lehet,hogy motorral volt felszereleve a jéghegy is és odébb paterolt,nehogy bekaszlizzák! nekem is gyanús ez az egész titanic história és kész.azt nem lehet meg fejteni amit nem engednek meg ezért meg az angolokat nem kell félteni.
De mi van akkor ha mindkettő volt ? Jéghegy is és robbanás is, amit tudunk állítólag hogy a Titanic nagyobb sebességgel közlekedett rossz időben ezért későn vették észre a jéghegyet , valamint a kormánylapát kicsinek bizonyult a hatalmas hajóhoz így időben nem tudta elkerülni az ütközést! Viszont a jéghegy is ilyen ütközéstől biztos hogy arrébb sodródott és darabok törtek ki belőle, az ütközés után a Titanic még biztos nem állt meg hanem sodródott talán több mint 100m-ert is! Messze került a jéghegytől valamint az áramlatok is tovább vihették más irányba! Mire odaért a felmentősereg nem 100% hogy a jéghegynek is ott kellett lennie hisz nem egy fix dologról van szó hanem ami úszott a vízen mint a homokdűnék a szélben! Az ütközés és a víz beömlése utána már lehetett robbanás ami még rontott a helyzeten! De valójában ezt csak azok mondanák meg akik ott voltak! Az hogy Vaginak nem látta a jéghegyet az nem jelenti azt, hogy nem volt, lehet az ütközés pillanatában nem is volt a fedélzeten, és kötve hiszem hogy az ütközés pillanatában az lett volna a legfőbb célja hogy megnézze mi történt, az egész egy pillanat műve volt !
Azért ment gyorsabban ,mert az izzó szenet próbálták felhasználni ami elég sok idő volt,és kilágyult az egész oldala a hajónak.
Évekkel korábban olvastam egy olyan verziót, miszerint nem is a Titanic süllyedt el. Legalábbis nem az eredeti. Volt egy testvérhajója ( Olympic?), az egyik még a szárazdokkban állt, mikor a másik a próbaútján orral ütközött egy másik hajóval.Visszakerült a dokkba épülő társa mellé javításra. Na most az egyik hajónak nem volt biztosítása, míg a másiknak nagyon is. Volt egy kis kutyuli- mutyuli a nevekkel, aztán a tulbiztositott hajó nevén kifutott a sérült. Ha megjátszott biztosítási család volt, akkor a jéghegy is csak fedősztori. Nem állítom, hogy így történt, de hallani ilyeneket. Az orral ütköző hajó kapitánya furcsa mód ugyanaz a Smith kapitány aki a Titanicot első és utolsó útjára vitte…
Volt “lék” két teniszpályányi duplafenék van 3 mérföldre a roncsmezőtől, amit csakis tekintélyes robbanás szakíthatott le!
Keresse Roy Mengot munkásságát!
Papp úrnak igaza van, néztem pár vele készített interjút és én magam is amatőr szinten Titanic kutató és rajongó vagyok gyerekkorom óta. Van Tim Maltin verziója is amiben szintén sok igazság van meg még múmiacsempészet is előkerült meg még sok ostoba találgatás. De valóban nem egy kilencvenméteres lék okozta a halálát, mert akkor hamarabb süllyedt volna el mint a Lusitania, ami torpedót kapott és ott is valami berobbant, ami sokkal nagyobb kárt okozott és nem tudjuk a mai napig ott sem , hogy mi , vagy lőgyapot vagy kazánrobbanás stb. Itt már csak találgatni lehet. Egy tény, hogy rengeteg ember meghalt és ez a legnagyobb baj meg persze a csodás hajókért is kár. A Titanic esetében én valóban jéghegynek hiszek, mert egy vitorlás nekicsapódása pattogás szerűen az nem okoz kárt egy ekkora hajóban , ami közel háromcentis acélból készült. Azt a hajót úgy építették mint ha csatahajót építettek volna. Egy jéghegy viszont tudott ekkora kárt tenni és a szénraktár átszakadása, ami nem válaszfalnak lett tervezve az valós. Onnan indult be a dominóeffektus és már olyan szögben állt a hajó, hogy valószínűleg kettétörhetett. Abban viszont Papp úrnak igaza van, hogy az Atlanti óceánon vannak olyan viharok amik szintén megterhelhetik annyira a hajótestet és mégsem törnek ketté, tehát a biztosítási csalás is igaz lehet. Egy igaz lehet, hogy átfesthették a nevüket, de az ablakok a fedélzeten ugye másak voltak és a sétafedélzetek is, de ezt már nem hinném hogy ki lehetne pontosan deríteni, hogy melyik hajó is volt, de valószínű, hogy tényleg a Titanic, mert más a képeken a sétafedélzet. Az Olympicon nyitott volt a Titanicon meg félig zárt. De ezt mindenki maga döntse el.
Hát, tisztelt Tánczos úr, ha rajongó, a nemrég meghalt Roy Mengot nevét kezdje kutatni!
Ő lent volt a roncsmezőn, és ő találta meg a hajófenék két teniszpályányi darabját- 3 mérföldre a roncstól! Az tehát előbb szakadt le, mégpedig robbanás miatt! A hajófenék teljes szélességű, és egyenként 13 méteres darabjairól beszélünk! Az élek a középső illesztésnél kifelé hajlanak!
Szerintem a jéghegy okozta a hajó vesztét logikus mert mert ugyanis van egy tényezö miszerint a trobba út során kigyulladt a kazánház ami kárt okozott a hajó azonfalan ami neki ütközött a jéghegynek ezàltal sérűlékenyeb volt ez tény.
6 eves fiam írja,aki Titanic rajongó :
Azt,hogy nekiment a jeghegynek,befolyt a víz és befolyt a kazánokba és robbantak ! És annyi felállt a hajó,hogy felbetört és hogyan lehetett 1000 túlélője, miközben kevés volt a mentőcsonak …
Akár jéghegy, akár robbanás okozta a Titanic elsüllyedését sajnos a tény az tény: rengetegen meghaltak és megint itt jön az, hogy az ember túlbecsüli saját képességeit. Nem lehet olyat alkotni amit ne lehessen elpusztítani. 🙁
Szerintem a jéghegy logikusabb mert látó téren belül már azért nem lehetett látni mert a jéghegy legalább 32 csomóval jött ami több mit a hajó 24 csomóval rendelkező gyorsasága.
Üdvözlettel: Dr.Német Boglárka ( történelmi kutató (jelenleg: Titanik hajó feltárási történelmi eseményt vizsgálok.))
Utóirat : eredetileg amerikai vagyok ezért vehetek rész a feltarason de anyukám magyar.
És az édesapja nem magyar? 😀
Én meg kubai születésű vagyok, mellesleg semmi közöm a Titanic elsüllyedéséhez. De egyesek helyesírási tudása annyira borzalmas, hogy elsüllyeszteném.
jéghegy felhasította az oldalát ezért süllyedt el. ha szemből megy neki nem süllyedt volna el
Én úgy tudom,hogy a Titanic építése közben felgyorsították a határidőt az építésre,így a fém szerkezet nem volt megfelelő.
Sem a hajó teherbírására sem az esetleges külső erők érte támadás elbírására.
A fémben kevés volt a grafit ami által meggyengült a popszegecsek minősége.
Így vált sérülékennyé a “Titanic”váza
De a befektetők pénzt akarták látni ezért indították útnak a hajót.ugy is,hogy átnevezték a hajót indulás előtt.
Ez embertelen és megmagyarázhatatlan ok ami az emberiség több történése mai napig nem fogad el és részemről is elfogadhatatlan.
Ezek miatt kellett meghalnia több 100 embernek
Tamás Imre. Tobb mint 100 ?? sajnos,eliras…Legjobb tudomasom szerint 1512 volt a halalos aldozatok szama.
Nagy Anna ez már csak kukacoskodás. Nem több mint 100, hanem: TÖBB SZÁZ.
a pop szegecs nem hajóépítö elem
Sajnálok minden túlélőtt, és aki nem! Április 14 a névnapomkor megemlékezem mindig.
Ennyi év távlatából már nincs jelentőssége az oknak. A szomorú a sok halott-aki hiányzik, hiányzott a szeretteinek!
Valamelyik héten volt egy dokumentumfilm a titanic-al kapcsolatban. a régi fényképek és a nyomok alapján, a kazánok fűtésére használt szén okozhatta a hajó elsüllyedését. Jéghegyek voltak de közel sem olyan hatalmasak, a hajó nem lassított mert a szén elfogyott volna a célbaérés előtt. Az öngyulladástól izzó szén, a hajó elválasztó lemezei mellett izzott ami deformálta az elválasztó lemezeket, ezért a hajó rekeszeit nem lehetett lezárni. Ezért eggyel több rekesz telt meg vízzel mint amennyit a hajó még el tudott volna viselni, és ezért tört ketté. A dokumentum filmben több fényképet is bemutatnak ahol egy függöleges csíkban a festés meg volt sötétedve. De ezt csak az tudná pontosan megmondani, aki látta és átélte az egészet.
en ugy tudom hogy valolyában nem a titanik sülyett el hanem a britanik
Szén üzemű volt a hajó. A raktárban begyulladt a szén,és amikor ráömlött a léken keresztül a víz,hidrogénrobbanás volt. Nem tett jót a hajónak. A szenes hajók ideje akkor már lejárt. Gázolajosok jöttek. Először persze a hadihajókban.
Szécsi Levente, semmiképp nem a Britannic, esetleg az Olympicről lehet szó, de semmi nem biztos.
Hátramenetet kellett volna kapcsolni, majd nagy ívben kikerülni a jéghegyet.
A Titanic veszte a bisztosítási csalás volt Papp Zoltán is ezt álllítja és az olimpia a Titanic testvérhajója és nem a Titanic süllyedt el hanem az olimpic nézzenek ütána a neten és nem volt robbbanás és nem volt egy távcső se a hajón??? Látni lehetett volna a jéghegyet és nem gyorsan menni de direkt süjjesztették el az olimpicot ( Titanic néven)!!!!!!!
Az izzó szénraktár miatt mentek gyorsan, minél hamarabb ki akarták lapátolni az izzó szenet. Kilágyult a hajó oldalfala a szénraktárnál, elengedtek a szegecsek. Bezúdult a víz. A szén a vizet redukálja hidrogénre és oxigénre, durranógáz keletkezett. Felrobbant. A hajó hosszgerendái alul voltak méretezve, ezért tört ketté a hajó. Ennek bizonyítéka, hogy az Olimpia testvérhajóba utólag megerősítették a hosszgerendázatot.
Tisztelt Papp Zoltán úr, aki önnön állítása szerint Titanic-kutató. Tételezzük fel, hogy az.
És mit mond önnek Roy Mengot munkássága, aki OTT VOLT személyesen LENT a roncsmezőnél? Esetleg ön is leruccant a Titan nevű műanyagkapszulával az “rakás őrült” (Stock-ton Rush) nevű mostmár hírhedt mókussal?
Miért fekszik a roncsmezőtől 3 mérföldre a duplafenék két, egyenként 13 méter hosszú, és fenékgerinctől fenékgerincig tartó, tehát teljes szélességű darabja?
Gyönyörű vízalatti felvételek láthatóak a Mélység titkai: A Titanic elveszett darabjai című dokumentumfilmben.
Azokon jól látható, hogy a fém széle olyan, mintha vágták volna, de a “belső” szakadás (a két darab közti “rés”) még érdekesebb: Mert kifelé hajlik a szélük!
Erre mondta Roy Mengot, hogy “a fém nem hazudik”.
Egyértelműen robbanás vitte le a hajó fenekét, az már más kérdés, mi robbant, és mi okozta!
Azonkívül, sem előtte, sem utána nem létezett olyan hajó, ami nem “dőlt volna rá” a sérülésre!
Sőt, a Titanic testvérhajója mindössze 15 perc alatt már úgy megdőlt, hogy leereszthetetlen lett a mentőcsónakok nagy része!
A Titanic Roy Mengot szerint nem oldalával, hanem a fenekével ment rá “jobban” a hegyre, ha ott volt egyáltalán!
Csakis akkor nem dől meg a hajó, ha a mértani közepén éri sérülés- a dupla feneket meg nem állíthatja épeszű kutató, hogy a jég kétszer teniszpálya méretű darabot kiszakíthat- mégpedig kifelé!
Úghogy, OTT VAN a bizonyíték, csak a “sok kutató közt elvész a lelet”.
Jut eszembe ezek után, a nálam rendelkezésre álló dokumentumokra nézve- én mi vagyok, ha Ön Titanic-kutató?
Űrhajós, egyezzünk ki!
Aki tudja szeezze meg ezt a könyvet Dr. Jekker Gabriella :A Titanik elfelejtett hangjai
Az épitéséről hosszú részben ir. amugy én is olvastam a biztosítási csalásról és hogy ki lettek cserélve a hajók, több ok miatt is. És ott volt az olimpik a balesete után a Titanik mellett a dokkban. Viszont hatalmas késések is voltak… Talán soha nem derül ki az igazság. az biztos mikor gyerek voltam, több cikk is megjelent a felhozataláról, amelyet több társaság ellenezte. Vajon miért?
Van egy olyan vélemény, hogy valóban volt egy lappangó szén-öngyulladás az egyik szénraktárban, és ennek hője gyengítette meg a hajótörzs szerkezetetét, és emiatt lett katasztrofális méretű a hajótest károsodása a jégheggyel történt egyébként banális mértékű ütközés miatt, amit egyébként tényleg az emberek többsége észre sem vett. A hajó egyébként az ütközés miatt még hosszú percekig ment tovább bekapcsolt gépekkel, persze, hogy jéghegyet már senki sem látott, mire kiért a fedélzetre. A valódi jégzóna, amire Smith kapitány egyébként számított, még kb. 10 km-el nyugatabbra volt, a fatális jéghegy egy magányos “előörs” volt. A Carpathia-nak meg a többi mentőhajónak, mivel nyugatról jöttek, ezen kellett volna éjszaka átvergődniük, csak a Carpathia próbálta meg, a többiek inkább megálltak, pl. a Californian. A kazánokat szakszerűen kiszenelték, a gőzt kiengedték, azok tehát nem robbanhattak fel, ez az elektrolízises dolog meg hülyeség. Széngázrobbanás esetleg elképzelhető, ha az izzó szénre víz folyt abban a bizonyos szénraktárban, de pont az ütközéskor és utána teljes csönd volt, az emberek többsége fel sem ébredt. A süllyedéskor meg a kitóduló levegő, stb, millió robbanásszerű hangot kelthetett.
A képen az elejét ábrázolják , meg a rajzon is. nem a segget, az eleje hegyeskes szűkülő, a segge kerekded szélesebb. Sokkal hihetőbb a robbanásos történet mint a jéghegy. De egy tűnő jeghegyre rá lehetett fogni, hogy nem mérnöki mulasztás miatt volt a katasztrofa. A robbanásra azonban nem. 😏