A kezünkön nagyon meglátszik az idő múlása, az öregedés itt válik először szembetűnővé. A bőr elvékonyodik, az erek láthatóvá válnak, az izmok meggyengülnek, a bőr elveszti rugalmasságát. Ezért fontos odafigyelni a kezeink állapotára.
Mutatunk néhány egyszerű módszert, amivel megőrizheted a kezeid egészségét. Eszközökre sem lesz szükséged.

1. Ujjemelés

Ezzel javíthatod az ujjak mozgékonyságát és hajlékonyságát. Tedd a kezed az asztalra, tenyérrel lefelé, majd a mutatóujjaddal kezdve a sort emeld fel az összes ujjadat. Mikor egyik ujjad a levegőben van, a többit próbáld az asztalon tartani. Érezni fogod a feszülést. 8-12-szer ismételd minden ujjaddal.

2. Hüvelykujj behajlítás/kinyújtás

Csökkentheted vele a merevséget, fokozhatod a hajlékonyságot. A hüvelykujjad nézzen kifelé. Hajlítsd be a tenyeredbe, majd nyújtsd ki újra. Mindkét kezeden ismételd néhányszor.

3. Ínszalagok átmozgatása

Ezzel a gyakorlattal az ínszalagok rugalmasságát, vele pedig az ujjaid mozgékonyságát fokozhatod. Kezdd kinyújtott ujjakkal. Először hajlítsd be őket kampó formában, majd egyenesítsd ki a kezed. Ezután szorítsd ökölbe a kezed, a hüvelykujjad kívül legyen, majd újra egyenesítsd ki a kezed. Kinyújtott ujjakkal ökölbe szorított kézzel fejezd be a gyakorlatot.

4. Ujjhajlítás

Erősíti az ujjakat, és segít megőrizni a hajlékonyságukat. Tartsd magad elé a tenyered, az ujjaid legyenek kinyújtva, a hüvelykujjad felfelé mutasson. A kisujjadat hajlítsd be néhány másodpercre, a többi ujjadat pedig próbáld egyenesen tartani. A kisujjadat nyújtsd ki, mielőtt behajlítod a gyűrűsujjadat. Mindkét kezeden minden ujjaddal végezd el a gyakorlatot.

5. Ujjak nyújtása

Erősek és hajlékonyak lesznek az ujjaid ettől a gyakorlattól. Fektesd a tenyeredet az asztalra, majd finoman, de határozottan húzd magad felé egyenként az összes ujjadat. Érezni fogod a feszülést egészen az alkarodig. A másik kezeden is végezd el a gyakorlatot.

6. Masszázs csuklótól az ujjakig

Ezzel fokozhatod a vérkeringést a kezedben és az ujjaidban. A hüvelykujjaddal végezd a masszírozást a csuklótól kezdve. Csúsztasd felfelé a hüvelykujjadat egészen a kisujjad végéig. Kezdd újra a masszírozást a csuklódtól, de állj meg az ujjaid tövénél. Aztán folytasd a csuklódtól az ujjaidig, párszor haladj végig az ujjaidon.

7. Ujjköz masszírozása

Fogd meg a hüvelykujjad és mutatóujjad közti részt, és kezdd el masszírozni. Elsőre ez egy kicsit kellemetlen lehet, úgyhogy finom mozdulatokkal csináld. Végezd a masszázst néhány percig, majd ismételd a másik kezeden is.

8. Hüvelykujj megérintése

Ettől a gyakorlattól erősebbek és gyorsabbak lesznek az ujjaid. Az ujjaidat tartsd egymástól kényelmes távolságra. Először a kisujjadat és a hüvelykujjadat érintsd össze és kissé nyomd egymáshoz. Nyújtsd ki a kisujjadat, majd érintsd a hüvelykujjadhoz a következő ujjadat, és így haladj végig mindkét kezed összes ujján.

9. Csukló átmozgatása

Ezzel a gyakorlattal nyújthatod a csuklót, és erősítheted az izmokat. Tedd az alkarod az asztal szélére, támasztásnak tégy alá egy összecsavart törölközőt. A hüvelykujjad felfelé mutasson. Lassan mozgasd a csuklód lefelé és felfelé, amennyire csak tudod. Érezni fogod a feszülést, ezért óvatosan végezd a mozdulatokat. Ismételd néhányszor mindkét kezeden.

10. Ökölbe szorítás

Ezzel a mozgástartományát növelheted. Mindkét kezedet szorítsd ökölbe, a hüvelykujjad kívül legyen. Tartsd így a kezed 1 percig, majd nyújtsd ki az ujjaidat, amennyire tudod. 5-ször ismételd mindkét kezeden.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here