A dolog egyszerű: fogod a telefonod és taxit rendelsz. Azonban a dolog néha ennél bonyolultabb. Előfordulhat, hogy olyan sofőrt fogsz ki, akit sokáig nem felejtesz el. Persze a taxisofőrök is rengeteget tudnának mesélni az utasaikról.

• Késésben voltam, hívtam egy taxit. Beültem, és a légkondi maximumon ment, meg lehetett fagyni az autóban. A sofőr sapkában és kabátban volt. Mondom neki: “Le tudná kapcsolni a legkondit? Megfagyok.” Azt felelte: “Most vezetem először ezt a bérelt autót. Ma reggel kaptam meg, és a légkondi már be volt kapcsolva. Nem tudom, hogyan kell kikapcsolni, az autó tulaja pedig nem veszi fel a telefont, ezért már 3 órája így autózom, és megfagyok.” Kiszálltam, a fickó pedig tovább fagyoskodott. © Ward 6 / VK
  • Egy nagyon régi autó jött értem. Kb. félúton a sofőr nagyon ideges lett. Elkezdte rázni a lábait, majd azt mondta: “Nem tudunk tovább menni. Azt hiszem, elromlott a fék.” A semmi közepén voltunk, a telefonom kezdett lemerülni. Kétségbeesetten kérdeztem: “Akkor nem érünk célba?” A sofőr azt válaszolta: “De. Csak magáért aggódom. De meg tudjuk csinálni.” Végül eljuttatott haza. Lassan, kis sebességgel. Nem panaszkodtam. A sofőr megtette, amit tudott. És akkoriban még nem voltak taxis alkalmazások, ahol értékelést lehetett volna írni. © Tri-Anon / ADME
  • Hátul ültem, minden ablak felhúzva, ezért csodálkoztam, miért hallok olyan hangot, mintha le lenne húzva az ablak. Aztán lenéztem a lábaim közé, és láttam, hogy lyukas a padló. Láttam rajta keresztül az utat! © ****st1cK1 / Reddit
  • Rendeltünk egy “kényelmes” taxit a reptérre, mert négyen voltunk plusz a csomagok. Egy kis autó érkezett. Összepréselődtünk, és kérdeztük a sofőrt, mi a különbség a “kényelmes” taxi és a “gazdaságos” taxi között. Azt mondta: “Vezetés közben sosem vagyok udvariatlan az utasaimmal. Ezért kényelmes.” © Fox l / ADME

• Jött egy hívás, a megjegyzésben az szerepelt, hogy “egy kistestű kutya”. Odaértem, és két kutya volt ott. Az utas könyörögve nézett rám: “Kérem, vigyen el minket. Senki sem akarja vállalni. A kutyáim fegyelmezettek és tiszták.” Azt mondtam: “Rendben, szálljanak be. De ha valami rosszul sül el, a végén elszámolunk.” A nő azt felelte: “Persze, minden rendben lesz. Ha lesz bármilyen probléma, kifizetem.” Út közben az egyik kutya elkezdett rohangálni a hátsó ülésen, a padlón, a gazdáján. Nem nagyon figyeltem, csak kértem a nőt, hogy nyugtassa meg. Megérkeztünk, a nő fizetett és kiszállt. Akkor láttam, hogy minden csupa szőr, az ülések, a háttámla, a padló is. Kiszálltam, és azt mondtam neki: “Hölgyem, az autóm tele lett a kutyája szőrével, kérem, fizesse ki a porszívózást, és már megyek is.” Még neki állt feljebb, aztán elment. © Kedbldeda / Pikabu
  • Tegnap egy nagyon beszédes taxisofőrrel utaztam. Egész úton megállás nélkül szövegelt. Örültem, mikor végre kiszállhattam az autóból. Mikor már otthon voltam, csörgött a telefonom. Felvettem, és egy férfi szólt bele. A taxisofőr volt! Pofátlanul azt mondta: “A sztori legjobb részét el sem meséltem, na ezt hallgassa!” Le voltam döbbenve. © Ward 6 / VK
  • Kérdeztem a taxisofőrt, ismeri-e a címet, ahova mennem kell. Nagyon megsértődött, és azt mondta: “Kedvesem, régebb óta taxizom, mint amióta maga él.” Megigazította a nyakkendőjét, és mérgesen elindult. © DJ Eva Fiesta / Twitter
  • Hívtam egy taxit. Már úton voltunk, mikor a sofőr furán rám nézett. Hirtelen elkezdett a családomról kérdezősködni, hogy mi apám munkája és mi van a bátyámmal. Elég kényelmetlenül éreztem magam, de gondoltam, ennyivel letudtuk. Aztán megkérdezte, felismerem-e őt. Nyilván nem ismertem. Elkezdett nevetni, és elmondta, hogy ő a szomszédom az első emeletről. © Ward 6 / VK

• Tegnap este kaptam egy hívást, egy nő volt két gyerekkel. Kinyitotta az ajtót, a gyerekek beszálltak a kocsiba. Törve beszélte az angolt. Megkérdezte, elvinném-e csak a gyerekeket. Mondtam neki, hogy egy felnőtt muszáj, hogy velük utazzon. Elment a barátjáért, aki elkezdett kötekedni velem, hogy miért nem viszem el a gyerekeket. Azt mondta, több mint 40 alkalommal utaztak már így. Meggyőztem őket, hogy szálljanak be a gyerekek mellé és visszahozom őket. A férfi végig ellenséges volt. Megcsináltuk az utat, végül 2 csillagot adtak. © grainsofglass / Reddit
  • Vitába keveredtem egy taxisofőrrel, mert több pénzt adtam neki, mint amennyit kellett volna. Azt mondta: “Tartsa meg az aprót.” Mondtam neki, hogy rendben, akkor megtartom. Azt felelte: “Hölgyem, csak azért, mert taxisofőr vagyok, nincs szükségem adományra.” © NASSA*** / Twitter
  • Reggel volt egy hívásom, egy utast kellett vinnem egy bevásárlóközpontba. Már majdnem ott voltunk, mikor az utas azt mondta: “Tegyen ki itt, majd gyalogolok, és nem kell a parkolóban keveregnie.” Később vettem észre, hogy kevesebb pénzt adott, mint kellett volna.
    Felhívtam az ügyfélszolgálatot, és kiderült, hogy az utas panaszkodott, hogy nem vittem el a célig, és fájó lábbal kellett körbejárnia a bevásárlóközpontot. Elmagyaráztam, mi volt a helyzet, az ügyfélszolgálatos pedig szerencsére nekem hitt, de segíteni nem tudott. A pénzt természetesen sosem kaptam meg. Most már, ha egy utas korábban akar kártyával fizetni, mindig megkérem, hogy várja meg az út végét. Vagy kirakom ott, ahol kéri, de csak ott fejezem be a fuvart, ahova vinnem kellett volna. © Stranger235 / Pikabu
  • Rendeltem egy taxit a vasútállomástól hazáig. Amerre mentünk, éppen egy kis fesztivál volt. A sofőr elkezdett beszélni arról, hogyan fogják lefújni a fesztivált, mert előző nap elraboltak két 7 éves gyereket, a rendőrség pedig nem találja őket. Hazaérve utánanéztem, de az elmondottak közül semmi sem történt meg. © BSGBramley / Reddit

• 2 utasom volt. Kinyitották a jobb hátsó ajtót, és mindketten azon szálltak be. De az autón két hátsó ajtó van! Miért kell egy ajtón bepréselődni és ugrálni a kocsi körül? Néha előfordul, hogy 3 utas is egy ajtón keresztül száll be. Hol van ebben a logika? Nemrég az egyik taxin láttam egy feliratot: “Ülőhelyek mindkét oldalon.” © LekseyKRD / Pikabu
  • A nagyapám egy ideig taxizott az 1950-es években. Egyszer éjszakai fuvarban volt, mikor felvett egy nőt és egy férfit, akiről a nagyapám azt hitte, a nő férje. Elvitte őket a nő házához. Másnap reggel, vasárnap felvette ugyanazt a nőt a házánál egy másik férfival. A templomba vitte őket. Jó kis borravalót kapott. © Ismeretlen szerző / Reddit
  • Gyakran kell taxit rendelnem. Nagyon idegesítő, hogy sok inkompetens sofőr van. Pontosan megmondom nekik, hol vagyok, erre sokszor teljesen máshova érkeznek, és felhívnak, hogy “Az út túloldalán várom.” Az egyik sofőr nem akart elvinni a célpontig, ami kb. 1 km-re volt. Azt mondta: “Innen már gyalog is tud menni, nincs messze.” Talán azért hívtam taxit, mert gyalogolni akarok? Miért vállalsz olyan munkát, amit nem tudsz elvégezni? Ez dühítő. © Overheard / VK
  • Hívtam egy taxit, hogy otthonról elvigyen a munkahelyemre. A gps szerint a taxi egy bizonyos helyen várt rám. Odamentem, de nem volt ott. Írtam neki és hívtam is, de nem értem el, a várakozási díj pedig folyamatosan nőtt.
    Ránéztem a telefonomra, és láttam, hogy a sofőr jelezte, hogy már elindult és “úton van”. Csináltam egy képernyőfotót, írtam az ügyfélszolgálatnak és hívtam egy másik taxit. Ezzel már minden rendben volt. Az első sofőr akkor törölte a rendelést, mikor már megérkeztem a munkahelyemre. Legalább fizetnem nem kellett érte. © Natalia / ADME

• A fickónak egy nagyon rozoga Mercedese volt. Imádta a dudát. Mindenkinek dudált, akit láttunk, még akkor is, ha másik irányba ment az illető. Dudált az autóknak is, a fáknak, a tábláknak. És abból, amit beszélt, semmit nem értettem.
    Mielőtt elértük volna az úti célt, meglátott egy nőt az út túloldalán, ezért hirtelen lefékezett és dudált, emiatt két autó belecsúszott. © Ismeretlen szerző / Reddit
  • Hívtam egy taxit, és elkezdtem beszélgetni a sofőrrel. A fia halálának első évfordulója volt, és nem volt, akivel beszélhetett volna erről. Egyedülálló apa volt, bevándorló, és az egész beszélgetés nagyon szívfájdító volt. Elkértem a számát, és utána még egy darabig üzengettünk egymásnak. © adorawhore / Reddit
  • Egy Ubersofőr volt, aki 15 percen át nem hagyta abba a beszédet, és nem engedte, hogy én egy szót is szóljak. Aztán elkezdett énekelni, halandzsázva, semmi ritmussal. Elég fura utazás volt. © pdx_1 / Reddit
  • Egyszer egy buli után hívtam egy taxit, amit egy nő vezetett. Közeledtünk a házunk felé, ami az erdő közelében volt. Az aszfaltos út véget ért, néhány száz méteren át földút következett. Késő este volt, a környék nem volt kivilágítva, és elég félelmetesen nézett ki. A nő rémülten nézett, és azt mondta: “Én ide nem megyek!” Vicces volt, de beleképzeltem magam a helyébe, és gyalog mentem tovább. © akadam / ADME
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!