A világszerte ismert logók közül, melyeket nap mint nap látunk, soknak misztikus eredete van. Vannak, melyekben titkosított üzeneteket rejtettek el, és olyanok is, melyeknek kitalálására tervezőket kértek fel, hogy minél jobban fel tudják kelteni velük a figyelmet.
Ismerd meg a világhírű logók titkait!

1. Ez a férfi Frank Brown.

A rizst és más élelmiszereket gyártó vállalat 1943-ban tűnt fel az amerikai piacon. 1946 óta a cég logójában egy idős, fekete férfi szerepel csokornyakkendővel. Az egyik történet szerint ezt az alakot egy chicagói étterem főpincéréről mintázták, akit Frank Brownnak hívtak.

A vállalat tulajdonosai figyeltek fel rá egy Chicagóban elköltött vacsora során, és fizettek is neki azért, hogy használhassák az arcát a logóban.

2. Az egyik elektromos autó márka logója és a petefészek.

2004 júliusában alapította a Tesla Motors vállalatot a két mérnök, Martin Eberhard és Marc Tarpenning. A cég nevével pedig a szerb feltaláló, Nikola Tesla előtt akartak tisztelegni.

A közösségi médiában rengeteg különböző verziót találhatunk a cég logójával kapcsolatban. Egyesek szerint a női petefészket szimbolizálja, míg mások szerint egy macska orrára hasonlít – ez utóbbit Twitteren még Elon Musk is megjegyezte viccesen.

Valójában a logó az elektromos motor egyik részét ábrázolja, amit Nikola Tesla 1883-ban talált fel.

3. Cukorka a logóban.

A népszerű amerikai csokoládé, a Hershey’s Kisses logója egy csepp alakú cukorkát rejt.

4. Híres festmény a divatmárka logójában.

1973-ban a Quiksilver alapítóit, Alan Greent és John Lawt a japán festő, Hokusai fametszete, a Nagy hullám Kanagavánál ihlette meg. Ez alapján készítették el logójukat.

5. A logó, ami hipnotizálni akar.

A Versace olasz divatházat 1987-ben alapította Gianni Versace. A híres divattervezőt a logó megtervezésében a Rondanini-féle Medúza szobor ihlette, amely egy medúza átalakulását ábrázolja alantas lényből gyönyörű nővé.

Gianni Versace azért ezt a logót választotta, mert ebbe a nőbe az emberek beleszerettek és többé nem tudtak szabadulni tőle. Azt remélte, így lesz ez azokkal a nőkkel is, akik az ő kreációit viselik.

6. Tündér, nem hullócsillag.

A Walt Disney Pictures logója a stúdió által készített minden film elején megjelenik. Láthatjuk benne Csipkerózsika és Hamupipőke kastélyát, melyet a németországi Füssen városában található Neuschwanstein-kastély mintájára alkottak meg.

Csak kevesen tudják, hogy a kastély fölött nem egy hullócsillagot látunk, hanem a Pán Péter egyik szereplőjét, a tündér Csingilinget.

7. Droste-hatás.

A Laughing Cow, azaz a Nevető Tehén elnevezésű francia sajtmárka logója egy igen boldog tehén, aki a saját képét viseli fülbevalóként mindkét fülében, a képen pedig újra ő látható és ez így folytatódik tovább. Ez az ún. Droste-hatás, ami megjegyezhetővé és érdekessé teszi a logót.

8. Űrfasírt.

Ezt a logót, amit viccesen fasírtnak vagy húsgolyónak is neveznek, a Nasa egyik munkatársa, James Modarelli tervezte 1959-ben. A logó a repülés és az űrkutatás különböző aspektusait szimbolizálja.

A kék kör jelenti a bolygónkat, a csillagok az űrt. A piros szárny a repülés szimbóluma, a fehér vonal pedig a Föld körül keringő űrhajó.

9. Városok neve elrejtve a cég nevében.

A Lukoil elnevezésben a Luk-előtag a Langepas, Uray és Kogalym nevű városok kezdőbetűiből tevődik össze. Ehhez tették hozzá még az oil, azaz olaj szócskát.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here