Miután azt már bebizonyították, hogy a kávézás akár évekkel képes megnövelni az élettartamot, a tudomány most azt állítja, hogy a fogyásban is segíthet. Ez azt jelenti, hogy azonkívül, hogy a borzalmas reggeleken a megmentőd, a kávé még akár a személyi edződ is lehet. Tudj meg most többet erről az érdekes tanulmányról!

A Nottinghami Egyetem kutatói által készített tanulmány megállapította, hogy a rendszeres kávéfogyasztásnak zsírégető hatása van. A koffein fokozza az anyagcserét, ezért automatikusan elősegíti a fogyást.

A kutatók azt is hozzátették, hogy a kávé stimulálja az ún. barna zsírt, ami a törzsön és a nyakon található. Ez a fajta zsír felelős a test hőtermeléséért és a fehér zsír csökkentéséért.

Ennél több ok már nem is kell ahhoz, hogy még jobban rajongj a kávéért, de van még egy előnye. Aki rendszeresen kávézik, az jobban kontroll alatt tarthatja a kedélyhullámzást és a depressziót. A kávéban lévő koffein segít a migrén ellen és sok antioxidánst is tartalmaz.

A kávé közismerten erősíti az immunrendszert. Mindez természetesen csak a natúr kávéra igaz. Az instant vagy a boltokban készen kapható kávé tehát nem a legjobb választás. Ezek sokszor vegyi anyagokat tartalmaznak, tartósítószereket és rengeteg cukrot, ami csak árt az egészségnek.

Az éremnek ugyanakkor két oldala van. Bár a kávé segít a fogyásban és sok más előnye is van, a dolgok rosszra fordulhatnak, ha nem figyelsz a fogyasztásodra. Egy másik tanulmány ugyanis arról számolt be, hogy a kávéfogyasztás hosszú távon növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Tehát, a reggeli kávédat bűntudat nélkül megihatod, csak arra figyelj, nehogy túlzásba ess!

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here