Nehéz nem tudomást venni a tökéletes párok tökéletes fotóiról, ahogyan a hírfolyamodat böngészed. Kiderült, hogy ezek mögött a mosolyok mögött teljesen más történet húzódhat meg. Egy friss tanulmány kimutatta, hogy azok, akik hetente három vagy több páros szelfit posztolnak, nem biztos, hogy olyan boldogok, amilyennek mutatják magukat. Valójában 128%-kal boldogtalanabbak lehetnek, mint azok, akik visszafogottabban mutatják meg kapcsolatukat.

A boldog párok sokkal diszkrétebbek.

Egy új tanulmány érdekes részleteket fedezett fel a párok és a közösségi médiával kapcsolatos szokásaik terén. A kutatók 2000, 18-50 közötti párt vizsgáltak, hogy megértsék a közösségi média használatukat, és megtudják, mennyire boldogok. Meglepő felfedezést tettek: azok a párok, akik rendszeresen három vagy annál több szelfit posztolnak hetente, valószínűleg nem olyan boldogok, mint hisszük. Valójában 128%-kal kevésbé boldogok, mint azok, akik nem mutogatják ilyen mértékben a kapcsolatukat online.

Kiderült, hogy ezeknek a szelfimegszállott pároknak a 10%-a azt vallja, “nagyon boldogok”. Ugyanakkor azoknak a pároknak 46%-a, akik nem osztanak meg ennyi fotót a közösségi oldalakon, jóval boldogabb.

Az egész a bizalomról szól.

A kutatók szerint a bizalmi problémák késztethetik arra a boldogtalan párokat, hogy minél több képet osszanak meg a közösségi médiában. A legfőbb oka annak, hogy nyilvánossá teszik a párkapcsolati státuszukat, hogy ezzel jelzik, hogy foglaltak. De amit online látunk, az nem mutatja meg, hogy mi volt a fotó készítése előtt és mi lesz utána. Nem látjuk a veszekedéseket, amik lehet, hogy a fotózás előtt történtek, sem az olyan párkapcsolati problémákat, mint a bizalomhiány vagy a féltékenység.

Legtöbben csak a párkapcsolatuk pozitív aspektusait mutatják meg online, ezzel azt a benyomást keltve, hogy minden tökéletes. Ám ettől még lehetnek olyan magánügyek, amiket titokban tartanak.

Az idősebb generációk egyre többet posztolnak a közösségi oldalakon.

Az idősebb ezredfordulósok hajlamosak több páros fotót közzétenni, mint a Z-generáció tagjai. Érdekes módon az X-generáció, akik 1965 és 1980 között születtek, még jobban kötődnek a közösségi médiához, mint az ezredfordulósok. Tanulmányok szerint heti 40 perccel többet töltenek a közösségi platformokon. Ez azt sugallja, hogy a közösségi média használata eltérő tendenciát mutat a különböző korcsoportok között.

A párok különböző okokból posztolnak szelfiket.

A fotók – különösen a páros szelfik – rendszeres megosztása a közösségi oldalakon egyrészt a figyelem felkeltésére, másrészt az érvényesülésre irányul. A boldogtalan párok feltehetően azért posztolnak többet, hogy ellensúlyozzák a kapcsolatukban meglévő elégedetlenséget.

Más párok boldog pillanatait látni irigységet és elégedetlenséget válthat ki. Összehasonlítani a kapcsolatunkat másvalaki idealizáltan ábrázolt kapcsolatával csak tovább fokozhatja bennünk az elégedetlenség érzését. Ha túl sok időt töltünk a közösségi oldalakon, csökkenhet a szemtől szembeni interakciók mennyisége, ami az elhanyagoltság és a kapcsolatok hiányának érzéséhez vezet.

A párok nyomást éreznek, hogy tökéletes képet mutassanak magukról.

A tökéletességre való vágyakozás – legyen szó állásinterjúról vagy a közösségi médiáról – lelki és mentális problémákat okozhat, főleg a fiataloknál és a szelfifüggő pároknál. A kinézettel, birtoklással, teljesítménnyel kapcsolatos életszerűtlen elvárások szorongáshoz vezetnek. A tökéletesség hajszolása nemcsak mentálisan, de fizikailag is káros hatású a tanulmányok szerint.

A perfekcionizmust olyan problémákkal hozzák összefüggésbe, mint a depresszió, a szorongás, a táplálkozási zavarok és a romló egészségi állapot. Elfogadni a tökéletlenséget és tanulni a hibákból alapvetően fontos, hogy egyénként és párként is fejlődhessünk, hiszen a tökéletességet lehetetlen elérni.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét