Slavik, a hajléktalan férfi lett a főszereplője Yurko Dyachyshyn fotós projektjének (Slavik’s Fashion), melyben két éven át örökítette meg a férfi excentrikus öltözködési stílusát. Az utcán való megismerkedésükből egy olyan gyűjtemény született, ami világszerte felkeltette az érdeklődést, többek közt a divattervező Demna Gvasalia figyelmét is, aki Slavik merész stílusából merített ihletet.
Dyachyshyn, aki 2002-ben kezdett fotózni, mindig is mélyen kötődött hazájához és az ott élő emberekhez.
Munkái, köztük a Slavik’s Fashion intim ábrázolásai annak a környezetnek, amit a legjobban ismer. Nem tervezte a projektet, egyszerűen Slavik rendkívüli stílusérzéke keltette fel a figyelmét. Találkozásaik sosem voltak előre egyeztetettek, csupán véletlen alkalmak, melyekből lenyűgöző portrék születtek.
Dyachyshyn számára ez nem csupán a divatról vagy a hírnévről szól, hanem a nyers, szépítés nélküli világ dokumentálásáról. Bár a divat világától elhatárolódott, hálás azért a fogadtatásért, melyben a munkáját részesítették, és továbbra is arra összpontosít, ami igazán számít: megragadni az emberi élményeket azok teljes összetettségében.
Slavik ugyan hajléktalan, de elképesztő divatérzékkel rendelkezik, mindennap más ruhát vesz fel, öltözékét az utcán, a kukákban talált és a segélyszervezetektől kapott darabokból állítja össze.
Sosem agresszív, nem bánt senkit, csak aprót kéreget. Yurko 2011-ben fedezte fel Slavikot, és vágott bele a Slavik’s Fashion című projektjébe. Dyachyshyn 2 éven át készített fotókat a férfiról, miközben keresték egymást a nyilvános helyeken, hogy újabb tökéletes felvételek készülhessenek.
Slavik az utcáról egyszerre a divatikonok közé került egyediségével. A projekt halhatatlanná tette alakját, mint “a világ legdivatosabb hajléktalan férfija”. Az eredetiség szimbóluma marad, aki arra emlékeztet minket, hogy az igazi stílus nem a ruhacímkékben rejlik, hanem az önkifejezésben gyökerezik.