A statisztikák szerint 2016-ban 17 millió nő vett igénybe botox kezelést, hogy feszesebbé tegye a petyhüdt bőrt az arcán és a nyakán. Bár botoxoltatni egyszerű – főleg, ha valakinek pénze is van rá – , sok természetes módszer létezik a megereszkedett bőr kezelésére. Ha kipróbálod őket, nemcsak a bőröd lesz feszesebb, de javulni fog az egészséged is.

1. Kevesebb cukor

A cukornak egyre több negatív hatására derül fény, nemcsak egészségünk, de bőrünk tekintetében is. A rendszeres cukorfogyasztás elindítja a glikáció nevezetű folyamatot az emésztőrendszerben, ami az előrehaladott glikációs végtermékek szintjének növekedését fogja eredményezni. Ezek lebontják a szervezet által előállított kollagént, és megakadályozzák, hogy a megszokott ütemében termelődjön újra.

Ennek következtében a bőr petyhüdt lesz, megjelennek rajta a ráncok is. Ha kiiktatod a cukrot az életedből, a kollagén termelődésének egyensúlya helyreáll, ettől a bőr és a szervezet is hidratáltabb és erősebb lesz.

  • A napi maximális cukormennyiség, ami még nem okoz kárt a szervezetben, 6 kiskanálnyi.
  • Ne feledd, szinte valamennyi ételben van cukor, ezért legalább a teádba és a kávédba ne tegyél.

2. Kókuszzsír

Az egyik legjobb természetes hidratáló. Állaga miatt, mikor felviszed a bőrödre, feltölti a pórusokat és ráncokat, ezért a bőr egyenletesebbnek, hidratáltabbnak fog látszódni.

A kókuszzsírban lévő zsírsavak alacsony molekulasúlyuknak köszönhetően beszívódnak a bőrbe – ellentétben a víz alapú hidratálókkal – , és megvédik a bőr természetes fehérjéit. Egy tanulmány szerint a kókuszolaj hatékony a száraz bőr kezelésében, a petyhüdtség megelőzésében és a ráncok halványításában.

  • Reggelente vigyél fel egy kevés kókuszolajat a bőrödre, lefekvés előtt pedig kend be magad kétszer annyival.
  • Fontos, hogy organikus kókuszolajat használj, ami nincs illatosítva és semmilyen módon módosítva.
  • Ne felejtsd el a nyakadat is bekenni vele, hiszen ennek a területnek is fontos a hidratálás.

3. Antioxidánsok

Az emberi test legnagyobb szerve a bőr, ez van kitéve a leginkább az oxidációnak. Ez azt jelenti, hogy a bőr már a mindennapos tevékenységektől is nagy mértékben károsodik. Az antioxidánsokban gazdag élelmiszerek segítenek harcolni a bőrt érő oxidatív stressz ellen.

Talán a hidratálód sok antioxidánst tartalmaz, de ezeket a hatóanyagokat a legjobb, ha belsőleg alkalmazod. Ahelyett, hogy méregdrága antioxidáns-készítményekre költenéd a pénzed, kezdj el olyan élelmiszereket fogyasztani, melyek lassítják a bőröd öregedését.

  • Fogyassz több szőlőt, áfonyát, vesebabot, spenótot, kelkáposztát.

4. Arcmosás

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Caitlin Ashlie | LIFESTYLE (@caitlinashlie) által megosztott bejegyzés,


Mindenki elkövette már azt a bűnt a bőre ellen, hogy sminkben feküdt le este. Fontos, hogy reggel és este is szánj néhány percet arra, hogy megmosd az arcod, főleg, ha a smink lemosásáról van szó. A smink lassan beszívódik a bőrbe, és mivel szinte az összes kozmetikum káros anyagokat tartalmaz, árt a bőrsejteknek, főként hosszú távon.

  • Használj vízbázisú tisztítót, majd mosd le az arcod hideg vízzel, hogy összehúzd a pórusaidat.
  • Este ne használj arcradírt. Hetente legfeljebb kétszer alkalmazd, hogy ne irritálja a bőrödet és ne kényszerítse arra a hámsejtjeidet, hogy cserélődjenek le, mikor még nem jött el ennek az ideje.
  • Arctisztítás után kevés kókuszolajjal hidratálj.

5. Béta-karotin és A-vitamin

Egy 2010-ben készült tanulmány szerint a béta-karotin és az A-vitamin képesek megelőzni és helyreállítani a bőr öregedését. Ezért is tartalmazza őket sok fiatalító arckrém és naptej. A béta-karotinról bebizonyították, hogy blokkolja a bőrt károsító UV-sugarakat, az A-vitamin pedig fokozza a kollagén és a rugalmas rostok mennyiségét a bőrben.

  • A béta-karotin és az A-vitamin is megtalálható a sárgarépában, az édesburgonyában, a kelkáposztában, a spenótban, a sárgadinnyében és a sárgabarackban.
  • Az ajánlott napi mennyiség A-vitaminból és béta-karotinból 30 mg.

6. Uborkalé

Ahogyan öregszünk, a bőr alkotóelemei, mint a kollagén, ami feszességet, rugalmasságot ad, évente 1%-kal kisebb mennyiségben termelődnek már 20 éves korunktól kezdve. A bőr lassan vékonyodni kezd, megereszkedik a nyakon, az arcon és a mellkason. Ezért fontos ezekkel a területekkel még inkább foglalkozni.

Az uborka és az uborkalé csodákra képes a bőrápolásban. Nagy mennyiségben tartalmaznak szilícium-dioxidot, mely az egészséges bőrszövet alapvető alkotóeleme. Van bennük aszkorbinsav is, ami a bőr vízvisszatartását előzi meg. Ha külsőleg használod, az uborkalé kivezeti a méreganyagokat a bőrből és feszesíti a bőr alatti kollagént.

Így használd:

  • Hámozz meg egy uborkát és darabold fel.
  • Reszeld le, nyomkodd ki a levét, majd szűrd át.
  • Mosd meg az arcodat egy olajmentes tisztítóval.
  • Egy vattakorongot márts az uborkalébe, majd törölgesd át vele az arcodat, a nyakadat, a mellkasodat.
  • Hagyd fenn kb. 20 percig, míg megszárad.
  • Ezután mosd meg az arcod hideg vízzel, majd finoman törölgesd szárazra.
  • Hetente kétszer ismételd.

7. Szódabikarbóna és kókuszolaj

Mindkét összetevőnek vannak öregedésgátló hatásai. A szódabikarbóna egy természetes hámlasztó, ami eltávolítja az elhalt hámsejteket, összehúzza a tág pórusokat, a bőrbe masszírozva pedig fokozza a kollagén termelődést. A kókuszolaj nagyon jó hidratáló, beszívódik a bőrbe, csökkenti a bőr petyhüdtségét és a ráncokat.

A kettő kombinálásával hámlaszthatod a bőrt, hidratálhatod, és ha belemasszírozod, akkor fokozhatod a bőrben a vérkeringést, ami növeli a kollagén mennyiségét.

Így használd:

  • Egy befőttesüveget ¼-éig tölts meg kókuszolajjal.
  • Tégy bele 3 evőkanál szódabikarbónát és jól keverd össze, hogy sűrű pasztát kapj.
  • Reggelente végy ki belőle 1 kiskanállal és masszírozd a bőrödbe 1-2 percig.
  • Hagyd fenn 10 percig.
  • Hideg vízzel mosd le, majd óvatosan töröld szárazra a bőröd.
  • Hetente 2-szer alkalmazd.

8. Tojásfehérje és méz

Számos jótékony hatásuk van a bőrre, és ezt a tudomány is alátámasztja. Egy tanulmány szerint a tojásfehérje csökkenti a ráncokat, a finom vonalakat, és visszafordítja a bőr megereszkedését. A kutatás során elemezték a tojásfehérje összetevőit. Benne 69 olyan proteint találtak, ami revitalizálja és feszesíti a bőrt külsőleg alkalmazva.

A méz bőséges antioxidáns forrás, eltávolítja a szennyeződéseket és beszívódik a bőrbe. Hidratálja a bőrt, magába szívja a nedvességet a környezetből. A méz és a szódabikarbóna kombinációja hatékonyan ápolja a bőrt.

Így használd:

  • Végy 1 tojásfehérjét.
  • Adj hozzá 2 evőkanál mézet és alaposan keverd össze.
  • Vidd fel az arcodra, nyakadra, mellkasodra.
  • Hagyd fenn 20 percig.
  • Hideg vízzel mosd le.
  • Hetente 1-szer alkalmazd.

Gyakorlatok

Akárcsak a test többi részén lévő izomzatot, az arcizmokat is lehet edzéssel formálni, tónusosabbá tenni. Mikor az arcizmok elvesztik a tónusukat, a bőr lógni kezd. Az arcgyakorlatok és az arcjóga segítségével erősíthetjük ezeket az izmokat, fokozhatjuk a bőr vérkeringését, feszesíthetjük a bőrt.

9. Kanál gyakorlat

Ezzel a gyakorlattal megemelheted az orcákat, csökkentheted az orr-ajak barázdákat, fokozhatod a vérkeringést, feszesítheted a nyak izmait.

Így csináld:

  • Végy egy evőkanalat és fogd középen az ajkaid közé.
  • Az állad segítségével emeld fel a kanalat.
  • Mosolyogj és tartsd meg így 5-10 másodpercig.
  • Ernyeszd el az orcáidat 10 másodpercre.
  • 10-szer ismételd.
  • Minden reggel ébredés után és minden este lefekvés előtt végezd el.

10. Szemlifting gyakorlat

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Tati Ayurveda (@tati.ayurveda) által megosztott bejegyzés,


A szemkörnyéki bőrt és az orcákat emelheted feljebb ezzel a gyakorlattal. Fiatalítja a bőrt a szemek körül és a homlokon, csökkenti a ráncokat és erősíti az itt található izmokat.

Így csináld:

  • Mindkét kezed mutató- és középső ujját tedd olló helyzetbe.
  • Helyezd őket a szemeid köré, az egyik a szemöldöködön, a másik ujjad az arccsontodon legyen.
  • Kezdj el hunyorítani és folytasd 20 másodpercen át.
  • Néhány másodpercig lazíts.
  • 10-szer ismételd.
  • Minden reggel ébredés után és este lefekvés előtt gyakorold.

Ne feledd, a bőrödet feszesebbé tenni nem kevés időbe telik, a természetes módszerek hatása pedig mindig lassabban érvényesül. Mégis meglesz az eredménye, hiszen nem kizárólag a műtét jelenti a megoldást.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here