Az irodában, a bevásárlóközpontban vagy mikor a gyerekkel sétálsz – a kimerültség a legváratlanabb pillanatokban törhet rád. Időnként a fáradtságot a stressz és a mozgás hiánya okozza, de sokszor az egészségtelen táplálkozás és a rossz munkahelyi vagy otthoni környezet áll a hátterében.
Bárhol is vagy és bármit is csinálsz, van lehetőség arra, hogy 10 óra alvás és 10 bögre kávé nélkül is visszahozd magad az életbe.

20 perces villámalvás a feltöltődéshez.

Alváskutatók szerint 20 percnyi alvás éppen elég ahhoz, hogy ébredés után éberebb és energikusabb legyél. A mélyebb és hosszabb éjszakai alvás teljesen helyreállítja a testet, a 20 perces napközben szundikálás pedig elég energiát fog adni ahhoz, hogy tovább folytathasd a munkát. Néhány tipp, hogy a szunyókálásból a legtöbbet hozhasd ki:

  • Aludj sötét, hűvös helyen, mindenféle zavaró tényező nélkül.
  • Használj alvómaszkot, hogy ne zavarjanak a nappali fények.
  • Ebéd után 1 vagy 2 órával időzítsd a szundikálást.
  • Miután felébredtél, frissítsd fel magad egy hideg vizes arcmosással vagy egy pár perces sétával.

Ülj egyenes háttal.

Tanulmányok szerint az egyenes háttal való ülés is segít fáradtság ellen azáltal, hogy növeli a vérben az oxigén szintjét. Kísérletek kimutatták, hogy akik kihúzzák magukat ülés közben, azoknak jobb a kedélyállapotuk és kevesebb negatív érzelmet élnek át, mint azok, akik behajlított háttal ülnek az íróasztal előtt. Végezhetsz néhány könnyű nyújtógyakorlatot is ülve, hogy javítsd a vérkeringésedet és feltöltődj energiával.

Nevess egy jót.

A nevetésnek sok jó hatása van egészségünkre, ezek közül kettő, hogy energiát ad és éberebbé tesz. Mikor nevetünk, oxigéndús levegőt lélegzünk be, ami jót tesz a szívnek és az izmoknak, növeli a vérben az endorfin mennyiségét. A nevetés tehát igazi energiabomba szervezetünk számára. Legközelebb, mikor úgy érzed, kezdesz lemerülni és nem boldogulsz a feladataiddal, nézz meg egy vicces filmet és nevess egy jót.

Szagolgass fahéjrudat.

A fahéj illatának hihetetlen hatása van az emberi agyra. Fokozza az agyi aktivitást, harcol a memória gyengülése és az idegfeszültség ellen, ettől pedig gyorsabban pörög az agyunk és javul a teljesítményünk. A citrom és a narancs illóolaj illatától is éberebbekké válunk, de legyünk ezzel óvatosak, mert az illóolajok irritációt és allergiás reakciót is okozhatnak.

Engedd be a napfényt.

Sötét helyeken sokszor fáradtabbnak érezzük magunkat, a sötétség hatására ugyanis szervezetünk kevesebb szerotonint termel. Húzd szét a függönyöket és engedd be a napfényt, vagy menj ki sétálni. Szívd be a friss levegőt, élvezd a napsugarakat, és máris boldogabbnak, energikusabbnak fogod magad érezni.

Készíts magadnak energiaitalt…

Sok recept van olyan energiaitalokhoz, melyeket otthon magad is elkészíthetsz. Az egyik legegyszerűbbhöz csak 4 összetevő kell: citrom, gyömbér, méz és víz. Ezzel feltöltheted az energiakészleteidet:

  • Keverj össze 1 evőkanál gyömbérlevet, 1 evőkanál citromlevet és 1 evőkanál mézet.
  • Adj hozzá 1 pohár vizet és alaposan keverd össze.
  • Ha hidegen szeretnéd inni, tégy bele jégkockákat.

…vagy egyszerűen igyál egy pohár vizet.

Az orvosok szerint a dehidratáció az egyik legfőbb oka a kimerültségnek és a fáradtságnak. Ennek tünetei lehetnek még a szédülés, a fejfájás és a kedélyhullámzás. Sokan nem fogyasztanak annyi folyadékot naponta, amennyire a szervezetnek szüksége lenne, pedig sokszor csak egy pohár vizet kellene innunk ahhoz, hogy elűzzük a fáradtságot. Mikor legközelebb kimerültnek érzed magad, igyál egy pohár vizet és figyeld, mi történik.

Dúdold a kedvenc dalod.

Akárcsak egy edzés vagy egy séta, az éneklés is képes felébreszteni az agyadat és fokozni a vérkeringést. Ha az egyik kedvenc dalodat dúdolod, attól felvidulsz, emelkedettebb hangulatba kerülsz és tetterősebb leszel. Az éneklés ráadásul természetes depresszió ellenes hatással is rendelkezik, segít megszabadulni a mindennapos gondoktól.

Próbálj ki egy stresszcsökkentő talpmasszázst.

A stressz az egyik legfőbb oka a nap végén érzett kimerültségnek. Egy jó kis talpmasszázzsal is elűzheted a stresszt. A lábfejünkben több mint 7000 idegvégződés, 19 izom, 107 ínszalag és 26 csont található. A megfelelő területeken alkalmazott nyomással csökkenthetjük a stresszt, a fájdalmat és a fáradtságot.

A talpmasszázst gyengéd, mégis határozott mozdulatokkal kell végezni. Néhány másodpercig nyomjuk a megfelelő pontokat a hüvelykujjunkkal.

Rágcsálj mandulát.

A mandula tökéletes rágcsálnivaló, ha napközben több energiára van szükséged. Riboflavin és L-karnitin is van benne, melyek növelik az agyi aktivitást. A mandula bővelkedik magnéziumban, mangánban, rézben, vitaminokban és ásványi anyagokban, melyek javítják az egészséget és segítenek leküzdeni az ebéd után érzett fáradtságot.

Ezek az energiafokozó módszerek a legtöbb embernél működnek. De ha már régóta folyamatosan kimerültnek érzed magad és semmivel sem tudsz ezen túljutni, jelentkezz be az orvoshoz, mert lehet, hogy a fáradtság egy betegség tüneteként van jelen nálad.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here