Mindennap látjuk a híres vállalatok emblémáit, de ritkán szánunk rá pár másodpercet, hogy megfejtsük valódi jelentésüket.
A következőkben bemutatunk 12 történetet, amelyek felfedik a jól ismert logók titkait, ráadásként a cikk végén eloszlatunk egy bizonyos tévhitet is.

1. Apple

A legenda szerint az Apple logója Alan Turing nevéhez fűződik, aki életének egy mérgezett alma vetett véget. Valójában ez ennél sokkal egyszerűbb: a tervező, Rob Janoff elmondása szerint a harapás kiemeli az alma alakját, így nem téveszthető össze más gyümölccsel.

2. Ferrari

Sokan úgy vélik, a Ferrari logója a lóerőt szimbolizálja, de ez nem igaz. Enzo Ferrari életrajzában megemlíti, hogy a ló sziluett eredetileg Francesco Baracca, kiváló olasz pilóta repülőjére volt festve. Az emblémát Francesco édesanyja felajánlotta Enzonak, egy győztes versenyét követően, majd később a jól ismert szimbólummá vált.

3. Wikipedia

Nem meglepő, hogy a világméretű enciklopédia logója a Föld. A puzzle darabok a többnyelvűséget szimbolizálják, melynek minden darabja különböző nyelvű betűkkel van jelölve. Együtt a „wikipedia” szót alkotják, míg a hiányzó darab azt jelzi, hogy az enciklopédia még nincs befejezve és folyamatosan frissül.

4. Android

Irina Blok grafikus tervező és a csapata azt a feladatot kapta, hogy készítsenek egy logót, ami egy robotot ábrázol és könnyen felismerhető. Vicces, mert amint látszik, a szimbólumot a nyilvános mosdók ajtaján lévő grafikák ihlették.

5. McDonald’s

1962-ben a McDonald’s felfogadott egy pszichológust, Louis Cheskint. Ő javasolta, hogy a Speedee the Cook logót cseréljék le az aranyívekre, amelyek „M” betűt formálnak. Úgy vélte, hogy ez az alak női mellekre hasonlít, amelyek tudat alatt felkeltik az étvágyat, és emlékezteti az embereket a boldog gyermekkorukra. Érdemes azonban megemlíteni, hogy Cheskin nem feltalálta ezeket az íveket, azok már az 1950-es évek óta jelen voltak az éttermekben.

6. Lacoste

1923-ban René Lacoste sétált az utcán a csapat kapitányával, Alan Mooreval, amikor észrevettek egy krokodilbőr bőröndöt az egyik kirakatban. Lacoste és Moore megfogadták, hogy ha René győzni fog a következő játékban, akkor Alan megveszi neki azt a bőröndöt. Lacoste veszített, de egy újságíró hallotta történetüket, és írt egy részletet egy teniszjátékosról, aki nem nyert, viszont „küzdött, mint egy krokodil”. Így kapta Lacoste a becenevét, majd később a vállalata a hüllő emblémát.

7. BMW

Híresztelések szerint a BMW logója egy repülőgép propellerét szimbolizálja, és ezt a véleményt osztja jó néhány alkalmazott is. Bár ez ennél sokkal egyszerűbb: a kék és a fehér Bajorország színeit képviselik.

8. UBER

Az Uber a közelmúltban megváltoztatta logóját egy „U”-ról valami-féle információs bitekre vagy atomokra. A cég azt állítja, hogy az új logójuk az autóikat ábrázolják, amelyek bárhol megtalálhatók csakúgy, mint a bitek és atomok.

9. Pinterest

Első pillantásra meglehetősen egyszerűnek tűnik, mégis, ha jobban megnézzük az első betűt, észrevesszük, hogy hasonlít egy tűre, amit papírokhoz vagy fényképekhez használunk. A Pinterest szó szerint „kitűzést” jelent a falakra, csak elektronikusan.

10. Nike

Az egyik leginkább felismerhető logó a világon, és valójában az egyik legolcsóbb is. Az ára csak 35 dollár – ennyit fizetett Phil Knight, a vállalat tulajdonosa Carolyn Davidsonnak a munkájáért 1971-ben, de eleinte nem volt megelégedve az eredménnyel. Kiderült, hogy tévedett, hiszen az embléma elképesztően sikeres lett, és az sem meglepő, hogy gyakran társítják Nike, a győzelem istennőjének szárnyaihoz.

11. Starbucks

Kevesen tudják, hogy a Starbucks logója egy sellőt ábrázol, aki épp a 2 farkának végét tartja. Ezt a jelképet Melusine tündér, a két farkú nő-hal mítosza ihlette, aki hozzáment egy halandó férfihez. 1971-ben még az egész kép látható volt a sellőről a kávéspoharakon, viszont később cenzúrázták azt.

12. Pepsi

A Pepsi logó elég egyszerűnek tűnik, mégis sokkal többe kerül, mint azt el tudod képzelni: 1 millió dollár. A tervezők úgy fejlesztették ki a logót az aranymetszés arányai szerint, amelyek az emberi szem számára leginkább harmonikusak és kellemesek.

Egy másik verzió, miért is néz ki így…

Természetesen ez csak vicc. Bár ha nem mérsékelten iszod, a Pepsi hatása akár ilyen is lehet.

BÓNUSZ: A Metro Godwyn Mayer oroszlán

Nem, egyértelműen nem így készült a Metro Goldwyn Mayer híres oroszlánüvöltős logója. Kevesen tudják, hogy 1917 óta az MGM kabalájaként 7 különböző oroszlánt szerepeltettek. Megszelídítették és megfelelően kiképezték őket, hogy ordítsanak. A kép, ami ellepte az internetet, természetesen hamis. A képen szereplő oroszlán épp MRI vizsgálatra készül. Szóval ne higgye el, bárhol is látja.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét