A szívünk az egyik legfontosabb szervünk, mégis, talán a legkevésbé törődünk vele. Nap mint nap kitesszük a stressznek és az egészségtelen táplálkozásnak. A zsíros ételek növelik a koleszterinszintet, ami az erekben lerakódásokat okoz, melyek megakadályozzák a szív egészséges működését.
Most olyan élelmiszereket és italokat mutatunk, melyekkel kitisztíthatod az ereidet, javíthatod az általános egészségi állapotodat, és csökkentheted a szívroham kockázatát. A cikk végén pedig egy ital receptjét is megtalálod, mellyel szintén óvhatod szíved egészségét.

Ételek, melyekkel megelőzheted a szívrohamot

Zsíros halak

A lazac, makréla, hering, tőkehal és más zsíros halak csökkentik a szívritmuszavar és az érszűkület kialakulásának esélyét. A legjobb, ha hetente 2-3 alkalommal fogyasztod őket.

Zabpehely

Sok rostot tartalmaznak, ezáltal csökkentik a káros koleszterin szintjét, és javítják az emésztést. A durva szemű zabpehely a legegészségesebb.

Bogyós gyümölcsök

Az áfonya és az eper hatékonyan csökkentik a magas vérnyomást, és tágítják az ereket.

Étcsokoládé (legalább 60-70%-os kakaótartalommal)

Segít normalizálni a vérnyomást, véd a gyulladások és a vérrögök ellen.

Diófélék

Előnyös zsírsavösszetételük jótékony a szív számára. E-vitamin tartalmukkal csökkentik a káros koleszterin szintjét.

Extra szűz olívaolaj

Naponta néhány kanál extra szűz olívaolaj csökkenti a vérben a káros koleszterin és a vércukor szintjét.

Vörösbor

Segít csökkenteni az erekben a zsíros lerakódásokat, részt vesz a méregtelenítésben, és támogatja a fogyást. Mértékkel kell fogyasztani!

Zöld tea

Napi egy bögre zöld tea megakadályozza a koleszterin lerakódások képződését. Ezenkívül fokozza az anyagcserét, és segít leadni a túlsúlyt.

Brokkoli és spenót

Sok vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst tartalmaznak. Aktiválják a szívet, normalizálják a vérnyomást. Sok rost is található bennük.

Avokádó

Csökkentik a káros koleszterint, és segítenek kitisztítani az artériákat. Gazdag egészséges zsírokban.

Gránátalma

Antioxidánsokat tartalmaz, csökkenti a vérnyomást, normalizálja a vérkeringést, és növeli a hemoglobin szintet.

Fahéj

Véd a szívbetegségektől és az érszűkülettől, serkenti az anyagcserét, és segíti a fogyást.

Görögdinnye

Fontos szerepet játszik az érrendszer egészségében. Stabilizálja a koleszterin szintet, és antioxidánsokat tartalmaz.

Fokhagyma

Tágítja az ereket, csökkenti a vérnyomást, enyhíti az érszűkületet, megelőzi az erekben a lerakódásokat, ezzel az érszűkület kialakulását.

Alma és körte

Gazdagok a szívműködést támogató rostokban. Normalizálják a vérkeringést, jóval olcsóbb és könnyebben hozzáférhetőbb alternatívák a gránátalma helyett.

BÓNUSZ: Különleges ital az egészséges érrendszerért

Hozzávalók:

  • 250 ml gyömbérlé
  • 250 ml fokhagymapüré
  • 250 ml citromlé
  • 250 ml almaecet
  • 5 evőkanál méz

A méz kivételével keverd össze valamennyi hozzávalót, és közepes hőmérsékleten főzd 30 percig folyamatos kevergetés mellett. Vedd le a lángról, és hagyd teljesen kihűlni. Add hozzá a mézet, majd öntsd a keveréket egy tiszta üvegbe. Ezt az italt hűtőben 1-2 hónapig is eltárolhatod.

Minden reggel éhgyomorra igyál belőle 1 evőkanálnyit.

A fokhagyma és a méz csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet, a gyömbér megelőzi a szívbetegségeket, a citrom szabályozza a szívritmust, az almaecet eltávolítja a testből a méreganyagokat.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here