Penélope Cruz a Bokszmeccs a lélekért című filmben egy forgalmas bárban dolgozó pincérnőt alakít. A filmben a helyszín egy pokoli helyként jelenik meg, és ez nem is áll távol az igazságtól, hiszen emberekkel dolgozni nem könnyű feladat.
Vásárlók, ügyfelek és vendégek olyan típusait mutatjuk be, akikkel a legnehezebb megtalálni a közös hangot. Ha ilyenekkel beszélsz, valószínűleg nyugtatót kell bevenned utána. De mindannyian követünk el hibákat. Ha esetleg magadra ismersz a következőkben, legalább felismerted a problémát.

1. A diktátor

Őket semmivel sem lehet boldoggá tenni. Hivatalos panasszal fenyegetnek, és meglebegtetik előtted a kirúgatás veszélyét is. A legjobb, ha elkerülöd a konfrontációt és röviden, tömören kommunikálsz velük.

2. A sürgető

Egyes ügyfelek azt akarják, hogy minden a lehető leghamarabb meglegyen. A dolgozók a saját szabadidejüket áldozzák fel, hogy ki tudják elégíteni az igényeiket. De sokszor kiderül, hogy erre semmi szükség nem lett volna. Általában a tervezők, reklámszövegírók és marketing specialisták esnek áldozatul az effajta sürgetésnek.

3. A döntésképtelen

Az ilyen vevők valójában nem tudják, hogy mit akarnak. Mindig kérnek valami mást, végül pedig úgy távoznak az üzletből, hogy semmit sem vesznek.

4. A mindentudó

A jelmondatuk az – ha nem is mondják ki hangosan –, hogy “Én úgyis jobban tudom.” Ők azok, akik mindig megmondják a szakembernek, hogy mit hogyan kellene csinálni, majd később panaszkodnak, hogy nem azt kapták, amit vártak.

5. A különleges ügyfél

Mindig megpróbálnak kitűnni a tömegből és különbözni mindenki mástól. Például egy kávézóban ők azok, akik különleges ételt rendelnek, aztán nem eszik meg.

6. A tolvaj

A mottója: “Markolj, amennyit csak tudsz, hiszen ingyen van.” Ezek az emberek egy törölközőt sem visznek a vakációra, de kettővel fognak hazatérni. És nyilvánvaló okokból imádják a svédasztalt.

7. A késő

Pontosan érkezni az alapvető udvariasság része, hiszen nem pazarolhatjuk mások idejét. A krónikus későknél azonban a késve érkezés már kiskorban elkezdődik és mit sem változik az idő múlásával. Elkésnek az orvostól, a fodrásztól, de akár még a saját esküvőjükről is.

8. A csacsogó

Általában barátságosak, de van velük egy kis probléma: mikor elkezdenek beszélni, elmesélik az egész életüket, és valószínűleg nem vásárolnak semmit. Bárhol találkozhatsz velük, a gyógyszertárban és a szupermarketben is.

9. A zsugori

A kedvenc mondásuk: “Sok kicsi sokra megy.” Őszintén nem értik, miért kellene borravalót adniuk bárkinek is. Még fel is háborodnak azon, hogy miért ilyen magasak a díjak.

10. A ragacs

Azt hiszik, hogy az eladó vagy a szolgáltató egyben ingyen terapeuta vagy tanácsadó is. Az ingatlanügynökök és az utazási irodákban dolgozók találkoznak leggyakrabban ilyen típusú ügyfelekkel. Például ha a hotelszobában nincs tiszta törölköző, akár éjjel 1-kor is telefonálnak emiatt.

11. A “meggondoltam magam”

Egyes szolgáltatások esetében a dolgozók jutalékot kapnak. Ilyenek az ingatlanügynökök is. Számukra komoly gondot jelent, mikor az ügyfél több ingatlant is megnéz, de folyton meggondolja magát.

12. A hallgatag

A hallgatag vásárlók valóban vásárolni akarnak, de félnek az eladóktól – vagy az emberektől úgy általában –, mert biztosak benne, hogy olyasmit akarnak rájuk sózni, amit nem is akarnak megvenni. Általában úgy lépnek be az üzletbe, hogy az eladókra rá sem pillantanak, és üres kézzel távoznak, mivel egyedül nem sikerült választaniuk.

13. A “később fizetek”

Egyesek szerint később fizetni teljesen normális dolog. Az az érdekes, hogy köztük sok a kifejezetten tehetős ember. Általában a szerelők és a bútorasztalosok szembesülnek ezzel.

14. A potyaleső

Semmilyen kedvezményt nem hagynak ki. A leárazott élelmiszert még akkor is megveszik, ha nem szeretik. Előfordul, hogy akciós termék esetén további árengedményt kérnek.

15. A spórolós

Az árra és nem a minőségre mennek. Kedvezményekre vadásznak, és nem értik, hogy egy tapasztalt szakember szolgáltatása miért kerül többe. Utána pedig panaszkodnak, hogy a körmük vagy a frizurájuk rosszul sikerült.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here