A tápanyagok a májban nyerik el értelmüket. Amikor az életfontosságú szervekről van szó, a máj csak keveseknek jut eszébe. Pedig a táplálékkal bevitt összetevők itt alakulnak át olyan anyagokká, melyeket a szervezet valóban hasznosítani tud. Fontos, hogy a máj egészséges maradjon és a maximumon működjön. Ezt pedig bizonyos gyakorlatokkal is elő tudjuk segíteni.

1. Nyújtsd a lábad a fejed fölé, hogy stimuláld a májat.

Ez a nyújtógyakorlat fokozottabb működésre készteti a májat. Emellett felkészíti a tápanyagok jobb befogadására is.

Hogyan csináld:

  • Feküdj a hátadra, karjaid a tested mellett, tenyereid lefelé néznek.
  • Emeld fel a lábaidat, de ne hajlítsd be őket.
  • Most lassan emeld őket a fejed fölé, míg a lábujjaiddal meg nem tudod érinteni a talajt a vállad mögött.
  • Tartsd meg magad ebben a pózban 1 percig, majd lassan húzd vissza a lábaidat a kiinduló testhelyzetbe.

2. Törzsfordítás a jobb keringésért.

A törzs elfordításához erőfeszítésre van szükség, ez segíti a keringést és a máj oxigénellátását. A máj nagy löket energiához jut és közvetlenül oda továbbítja a tápanyagokat, ahol azokra szükség van a szervezetben.

Hogyan csináld:

  • Ülj le egy puha, de szilárd felületre törökülésben, egyenes háttal.
  • Fogd meg a bal térdedet a jobb kezeddel.
  • A bal kezedet tedd magad mögé a földre, miközben balra fordulsz.
  • Tartsd meg magad ebben a helyzetben 30 másodpercig, majd végezd el a törzsfordítás a másik oldalon is.
  • Oldalanként 5-ször ismételd.

3. Javítsd a máj oxigénellátását láb- és törzsfordítással.

Ez a gyakorlat egy kis nyomást helyez a májra, ami egyfajta masszázsként hat rá és javítja az oxigénellátását, ami fontos az egészségéhez.

Hogyan csináld:

  • Ülj egy puha, de stabil felületre törökülésben, egyenes háttal.
  • Emeld fel és hajlítsd be a bal lábadat, a lábfejedet tedd a jobb térded mögé. Ekkor érezni fogod az enyhe nyomást a májadon.
  • A bal kezedet tedd a bal lábfejedre, ami kifelé nézzen.
  • A jobb kezedet tedd a földre a hátad mögé, miközben hátrafelé nézel.
  • Tartsd meg magad ebben a helyzetben 30 másodpercig. Majd fordulj el és végezd el a gyakorlatot ellentétes oldalon is.
  • 5-ször ismételd mindkét oldalon.

4. Húzd be, majd engedd ki a hasad, hogy erősítsd a májat.

Mikor olyan gyakorlatot végzel, aminél a hasadat be kell húzni, majd ki kell engedni, akkor a belső szerveidet is edzed, köztük a májat is. Napi néhány hasgyakorlattal erősítheted a májadat, javíthatod az adott terület vérkeringését. Ellenállóbb leszel a mindennapos stresszel szemben, így a nehéz napokon ez a gyakorlat különösen jól jön.

Hogyan csináld:

  • Feküdj le, a jobb térdedet hajlítsd be és tedd rá a bal lábfejedet.
  • Emeld fel a karjaidat, a jobb kezedet tedd a jobb füledre.
  • Emeld fel a felsőtestedet kissé jobb felé, miközben megfeszíted a hasadat. Tartsd meg magad ebben a pózban 2 másodpercig.
  • Lassan térj vissza a kiinduló pózba és teljesen lazítsd el a hasadat. Pihenj 5 másodpercig, végy mély lélegzetet.
  • 20-szor ismételd mindkét oldalon.

5. Végezd ezt a stresszűző gyakorlatot és nyomkodd kézzel a májat, hogy a lehető legjobban működjön.

A máj ennél a gyakorlatnál el tud lazulni és jobban kezd működni. Olyan, mintha adnál neki egy szabadnapot, hogy aztán újult energiával tudja ellátni feladatát.

Hogyan csináld:

  • Feküdj a jobb oldaladra.
  • Hajlítsd be kissé a térdeidet, érezd, hogy a hasizmaid ellazulnak.
  • Helyezd a kezed a májadra. Gyakorolj rá egy kis nyomást és masszírozd 10 másodpercig.
  • Tedd vissza a karodat ebbe a kiinduló pózba 10 másodpercig.
  • 20-szor ismételd mindkét oldalon.

6. Próbáld ki a kínai Qigong karkörzést, hogy ellazítsd a májad.

A hagyományos kínai orvoslásban úgy tartják, hogy a stressz és a keserűség áll a májproblémák hátterében. Ez a gyakorlat ellazítja az izmokat és harcol a májon lerakódó zsír ellen.

Hogyan csináld:

  • Állj vállszéles terpeszben, hajlítsd be kissé a térdeidet. Karjaid a tested mellett.
  • Emeld fel a karjaidat vállmagasságba, tenyereid felfelé nézzenek. Az egyik karod a tested előtt, a másik mögötte legyen.
  • Emeld őket felfelé.
  • Engedd őket vissza az előző helyzetbe és cseréld meg őket. Ami előtted volt, most az kerüljön mögéd és fordítva.
  • 50-szer ismételd.
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here