Világos színű, finom pihék borítják a legtöbbünk arcát, de vannak, akiken durvább és vastagabb szőrszálak nőnek. Ezt nevezik hirsutizmusnak, azaz fokozott szőrnövekedésnek, mikor egy nő arcán és testén az átlagosnál több és erősebb a szőr. Bár a kellemetlen szőrszálaktól sok különböző módszerrel meg lehet szabadulni, még jobb, ha el tudjuk kerülni a szőrszálak erőteljes növekedését.
6 okot mutatunk, ami a túlzott arcszőrzet-növekedés hátterében állhat.

1. Nem figyelsz oda a BpA-ra.

Amikor vásárláskor a kezedbe nyomják a blokkot, valószínűleg nem jut eszedbe, hogy éppen biszfenol A-val, azaz BpA-val érintkezel. Ez az anyag komolyan árt az endokrin rendszernek, súlyosan megzavarhatja a hormonműködést. A boltokban kapott blokkok 250-1000-szer nagyobb mennyiségben tartalmaznak BpA-t, mint a konzervek.

Ez a káros anyag beszívódik a bőrön keresztül a testedbe. Amikor pedig bent van, hatással lehet a nemzőképességre és az endokrin rendszerre, ami nem kívánatos szőrnövekedéshez vezethet. BpA-t számos termék tartalmazhat, például a vizespalackok, a szalvéták és a WC-papír. De egyre több gyártó ügyel arra, hogy ezt az anyagot kerülje. Ezt a “BpA-mentes” feliratból tudhatod, amit a termékeken találsz meg.

2. Nincs időd edzeni.

Ha nagyon elfoglalt vagy, egy kis időt akkor is szakíts a testmozgásra, mert ezzel a szőrszálak növekedését is fékezheted. Ha túlsúlyos vagy, az növeli a szőrösödés esélyét az állon és a bajusznál. Kezdd fokozatosan a mozgást alacsony intenzitású edzésekkel, mint például a séta vagy az úszás.

3. Gyakran eszel halat.

Ha sok lazacot eszel, akkor értékes fehérjéket juttatsz a szervezetedbe. De minél gyakrabban fogyasztod, annál nagyobb eséllyel fognak megjelenni a kellemetlen szőrszálak. Az olajos halak, mint a lazac vagy a makréla, fokozzák a tesztoszteron termelődését. Ennek hatására pedig beindul a szőrösödés.

4. Mindig kávéval indítod a napot.

Teljesen érthető, ha képtelen vagy lemondani a reggeli kávédról. De azt tudnod kell, hogy a kávé is fokozhatja a tesztoszteron mennyiségét a szervezetedben. Tanulmányok szerint a 4 héten át tartó rendszeres kávézás jelentősen megemeli a tesztoszteron szintjét. Fogyassz koffeinmenteset vagy alacsony koffeintartalmút.

5. Stresszes vagy.

Rohanó világunkban gyakorlatilag lehetetlen stresszmentesen élni. A néha fellépő stressz természetes dolog, de ha állandóan nyomás alatt érzed magad, az felboríthatja a testedben a hormonegyensúlyt. Mikor a hormonjaiddal nincs minden rendben, az kihat az egészségi állapotodra, és a szőrzet gyorsabb növekedéséhez vezethet.

6. Nem alszol eleget.

Akár a gyerekek miatt vagy sokat ébren, akár a kedvenc sorozatodat nézed késő estig, ha megvonod magadtól a szükséges alvást, az is felboríthatja a hormonháztartásodat. Legalább 7 órát aludj éjszakánként, hogy a szőrszálak növekedését kordában tartsd.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here