Bizonyos helyzetekben minden a figyelmen múlik. Más szituációkban pedig kívülről kell rálátnod a dolgokra, hogy megtaláld a helyes megoldást. A következő rejtvények lényege, hogy megmutassák, mennyire vagy figyelmes. Ha sikerül őket megoldanod, nem kérdés, kivételes személyiség vagy!

1. Oldd meg ezt!

2. Hány háromszög van a képen?

3. Találj 2 azonos ábrát a képen 10 másodperc alatt!

4. Melyik szám hiányzik?

5. Szúrj ki 7 különbséget a két kép között 30 másodperc alatt!

6. Olvasd ki a képen kirajzolódó számot!

Válaszok

1.

Lehet, hogy a válaszod a 12 volt, de ez helytelen. Ez a rejtvény az észlelésről szól, és ettől trükkös. Az első és a második sor végén nincs összeadás jel, ami azt jelenti, hogy nem hozzáadni kell a következő sorhoz, hanem valójában két darab 11-es van a példában. (Természetesen, a való életben nem így kezdünk új sort, ha nem fér ki.) Ha egy sorba írod az egészet, akkor egyből látod: 1+1+1+1+11+1+1+1+11+1×0+1=30

2.

35 háromszöget számolhatsz meg az ötszög belsejében.

3.

4.

5.

6.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

11 hozzászólás

    • valóban 1×0 az 0. és ehhez kell adni a többi számot. tudod, a szorzás az első.
      1+1+1+1+11+1+1+1+11+(1×0)+1=30
      azaz
      (1×0) +1+1+1+1+1+1+1+1+11+11=30

  1. Nagyon buták vagytok… egyetlen 1 darab 1-est kell 0-val szorozni, a többit pedig ahhoz hozzáadni… Ha zárójel lenne, akkor lenne igazatok… (így értve: (1+1+1+1+1)x0) de nincs zárójel.
    Maga a feladvány meg írtózatosan ostoba, ilyen nem létezik, hogy a végéről direkt lehagyjuk a jelet,a ztán találd ki, hogy mire gondoltunk…. Ha van jel akkor van értelme, ha nincs, és még egyenlőség jel sincs minden sor végén, akkor hagyjuk is a feladványt a fenébe….

  2. Olyan nincs, hogy egy számot elválasztunk és új sorban folytatunk. Az első feladvány megoldása:
    A feladat kitalálója hülye.

  3. Lucifer Laci és Ede egy második osztályos feladaton elbuktak. A kisiskolások ismerik a műveletek sorrendjét, ti nem. Jancsinak van igaza.

  4. A matematika feladat kitalálójára a kutyámat sem bíznám.
    A rajzok stílusából ítélve Nyugat-,illetve Észak-Európa lehet a feladatsor forrása.
    Azt meg már végképp unom,hogy szorzás jelnek “x”-et használnak,amit Magyarországon 100 éve “•” -ral jelölnek.
    Hagyjuk,nem ragozom tovább…

  5. ………hááááááát, aki az első matek-feladatot kitalálta, nem ÉVARISTE GALOIS tanítványa volt!!!! Biztos igaz az eredménye, de a magyarázata 0, azaz nulla, vagy zéró.

  6. Általában egy műveletsort egy sorban kell leírni. Itt a következő van leírva:

    5
    5
    2,
    mármost olyan “megfejtés”t adni meg, hogy olvassuk egybe a sorokat és akkor a sor végi ill. sor eleji karaktereket tekintsük kétjegyű számnak, nagyon eröltetett!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét