Azt mondják, a boldogság egy megfoghatatlan fogalom, hiszen mindenkinek mást jelent. De a tudósok nem értenek egyet ezzel. Tudják, mi teszi az embereket elégedetté és mi szomorúvá. Időnként a mindennapos dolgoktól is pocsékul tudjuk érezni magunkat, még akár olyan szokásainktól is, amiket észre sem veszünk.
A következő szokások a te boldogságodat is tönkretehetik.

6. Mindig ülünk

Napjainkban az ülő életmód teljesen általánossá vált. Munka után bepattanunk az autóba vagy felülünk egy buszra, hazaérve pedig levágódunk a kanapéra tévézni vagy kezünkben a telefonnal netezünk.

Mozgás nélkül az endorfin és más, boldogságért felelős hormonok szintje csökken. Napi 30 perc séta vagy heti 2 edzés sokkal energikusabbá és elégedettebbé tesz, függetlenül attól, hogy mennyi rossz dolog történik velünk nap mint nap.

5. Minden időnket beltérben töltjük

Kiderült, hogy az olyan helyek, mint az éttermek, mozik, ahova gyakran járunk, nem feltétlenül járulnak hozzá a boldogságunkhoz.

Ha némi időt töltesz a szabadban, számodra új helyen, boldogabb leszel és az önbecsülésed is nőni fog. Pszichológusok ezt kaland-terápiának nevezik. Nem számít, hogy egy idegen országba vagy a szomszéd faluba látogatsz el, a lényeg, hogy új dolgokat fedezz fel.

4. Nem figyelünk a körülöttünk zajló történésekre

Nagyon fontos, hogy ne csak arra figyeljünk, amit csinálunk, hanem arra is, hogy hogyan csináljuk. Például képzelj el két lányt. Az egyikük éppen amiatt mérges, mert ki kell takarítania a lakást, miközben inkább randizna egy menő étteremben, de senki sem hívta el. A másik éppen mosogat és örül annak, hogy jut annyi ideje magára, hogy ki tudja takarítani a házat.

Az első esetben a lány kimerültnek érzi magát, a másodikban viszont a lány inkább lazítani tud. A képességünk, hogy a jelenben éljünk és ne hagyjuk, hogy a félelmeink, a megbánásaink, az emlékeink megzavarjanak, sokkal érdekesebbé teszi az életet.

3. Csak elveszünk

Hogy az életnek értelmet adj, ne csak elvegyél, de arra is figyelj, hogy adj is. A kedvességtől elégedettebbnek és fontosabbnak fogod érezni magad.

Még a legapróbb kedvesség is képes felvidítani. Vegyél egy apró ajándékot, írj egy kedves üzenetet vagy segíts átfesteni a szoba falát – ezektől mind úgy érezheted, hogy van értelme az életnek és valakinek szüksége van rád.

2. Elszigeteljük magunkat másoktól

Az önállóság és függetlenség korát éljük, de még most is szüksége van mindenkinek arra, hogy tartozzon valahova. És ez nem csak a közeli barátokra vagy a családra vonatkozik. Hogy igazán boldog legyél, kötődnöd kell más emberekhez is.

Ez segít legyőzni a betegségeket, csökkenti a stressz szintjét és jóval magabiztosabbá tesz. Nem számít, hogy milyen csoporthoz csatlakozol: egy focicsapathoz, egy táncklubhoz stb. A lényeg, hogy érezd, hogy tartozol valahova.

1. Nem hozunk létre semmit

Kreatív hobbira nem a pénz vagy hírnév, sokkal inkább az egészségünk miatt van szükségünk. Bizonyították, hogy az alkotás folyamata csökkenti a stresszt, javítja a kedélyállapotot és segíti a depresszió elleni harcot.

Kreativitás alatt pedig nem csak a festést vagy az éneklést lehet érteni. Ültess virágokat, válaszd ki az új színét a szoba falának, készíts valamit, engedd el a fantáziádat.

A boldogság nem olyasmi, ami után vágyakozni kell. Olyan apró dolgokból áll, melyeket bármelyik pillanatban megteremthetsz.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here