Mikor megcsókolod azt, akit szeretsz, az nem csak jó érzés neked és a párodnak, és nem csak arról van szó, hogy erősíti a köztetek lévő kötődést. Kiderült, hogy az egészségre nézve is pozitív hatásai vannak. Például mikor fáj a fejed, semmi kedved megcsókolni a párodat, pedig éppen ez az, amit tenned kellene.
A csókolózás több szempontból is jó az egészségünknek. Nézzük, milyen egészségügyi előnyökkel jár!

1. Egészségesebbek lesznek az artériáid.

Egy tanulmány szerint azoknak, akik gyakrabban csókolóznak, alacsonyabb a koleszterinszintjük. Csókolózás közben a szervezet oxitocint kezd termelni. Ez a hormon csökkenti a stresszt és a szorongást, amik emelik a koleszterin szintjét. A csókolózással a vérnyomást is lehet csökkenteni.

2. Enyhítheti az allergiás reakciókat.

A csókolózás csökkenti a stresszt, pozitív érzelmeket kelt, ez pedig segíthet csökkenteni az allergiát. Azt azért tartsd észben, hogy ha a párod olyat evett, amire te allergiás vagy, akkor felléphet allergiás reakció.

3. Fiatalosabb lesz az arcod.

Csókolózás közben sok arcizmunk dolgozik, ezért kiváló edzés ez az arc számára. Percenként akár 26 kalóriát is elégethetsz vele. Mivel a csókolózás fokozza a vérkeringést az arcban, növeli a kollagén és az elasztin termelődését is, amitől fiatalosabb lesz az arc.

4. A fejfájás és a görcsök enyhülnek.

Ha fáj a fejed vagy a menstruáció miatt görcsöl a hasad, csókolózással is enyhítheted a fájdalmat. Tágítja az ereket, csökkenti a vérnyomást, ezáltal csökkenti a fájdalmat.

5. Kevésbé valószínű, hogy kilyukad a fogad.

Csókolózás közben fokozódik a nyáltermelődés, ami megóvja a fogakat a káros baktériumoktól, ezáltal pedig a szuvasodástól. Egyes szakértők szerint a nyál még a fogzománcon képződött apróbb sérülések begyógyításában is segíthet. Nagyon fontos, hogy mindkettőtök szájhigiéniája megfelelő legyen, hiszen a fogszuvasodást okozó baktériumokat is átvihetitek egymás szájába csókolózás közben.

6. Fogyhatsz tőle.

A csókolózás hatására a szervezet több dopamint termel. Ha ebből a hormonból nincs elegendő a szervezetünkben, fokozódik az ételek iránti sóvárgás, aminek általában az a vége, hogy egészségtelen és hizlaló dolgokat eszünk, de még evés után sem érzünk jóllakottságot. A dopamin megemelkedett szintje képes szabályozni az étvágyat, segít megelőzni az elhízást.

7. Kevésbé leszel álmos.

A dopamin az energiaszintet is befolyásolja. Ha a dopamin szintje alacsony, fáradtabb vagy és többet szeretnél aludni, mint általában. A csókolózással viszont felébresztheted a tested.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here