Ha te is szenvedsz a visszértől vagy a seprűvénáktól, az orvostól már valószínűleg hallottad, hogy rendszeresen kellene edzened. Bár a mozgás valóban sokat segíthet az ideális testsúly elérésében – hiszen a túlsúly az egyik fő kiváltó oka a duzzadt ereknek – , vannak olyan mozgásformák, melyek a tüneteket csak rontják. Ilyen például a súlyemelés, ami meggátolja a vér áramlását a láb és a szív között, ennek következtében a vér pangani kezd, az erek pedig károsodnak. Bár a visszér tartósan nem gyógyítható orvosi kezelés nélkül, rendszeres mozgással megelőzheted a romlását és a terjedését.
A következő gyakorlatok hatékonyak lesznek és otthon is végezheted őket extra felszerelés nélkül.

1. Biciklizés rúgással

A biciklizés stimulálja a vádli izomzatát és megfelelő irányba áramoltatja a vért. Ki sem kell mozdulnod hozzá, hogy ezt a gyakorlatot elvégezd.

  • Feküdj a hátadra, emeld fel a lábaidat, hogy 90 fokos szöget zárjanak be.
  • Lassan rúgj ki a jobb lábaddal, közben a bal lábadat tartsd behajlítva.
  • Húzd vissza a lábadat a kiinduló helyzetbe, válts lábat és ismételd.

2. Lábemelés

Egyszerű gyakorlat, mely rendszeresen végezve javítja az erekben a vérkeringést.

  • Feküdj a hátadra.
  • Egyszerre egyik lábadat emeld fel.
  • Tartsd meg a levegőben néhány másodpercig.
  • Válts lábat és ismételd.

3. Kitörés

Kitörés közben a lábizmokat dolgoztatod meg, ezzel növeled a szív felé áramló vér mennyiségét. A szíved ilyenkor gyorsabban kezd működni, ettől pedig a vénáid jobb állapotba kerülnek.

  • Állj egyenesen, karjaid a tested mellett.
  • A bal lábaddal lépj előre egy nagyot.
  • Kezdd el behajlítani a bal térdedet, közben a hátad maradjon egyenes, nézz előre, karjaid pedig legyenek a csípődön.
  • Derékszögben hajlítsd be a bal lábadat.
  • Tartsd meg magad ebben a helyzetben 10 másodpercig, majd térj vissza a kiinduló testhelyzetbe.

4. Vádliemelés

Ezzel a gyakorlattal a vádli izmait erősíted és javítod a vérkeringést. Nem igényel túl nagy erőfeszítést, ezért még azoknak is ideális, akik sosem szoktak tornázni.

  • Állj egyenesen, lábfejeid egymással párhuzamosak legyenek.
  • Lassan emeld fel a lábbujjaidat, feszítsd meg a vádlidat.
  • A lábujjaidat engedd le és emeld fel a sarkadat. Annyiszor ismételd, ahányszor tudod.

5. Hintázás

Hasonlít az előző gyakorlatra, de egy plusz lépést tartalmaz. Ez a gyakorlat az egyensúlyodat is fejleszti.

  • Állj egyenesen, a sarkaidat érintsd össze, lábujjaid kifelé nézzenek.
  • Emelkedj lábujjhegyre.
  • Lassan engedd vissza magad a talajra.
  • Gördülj a sarkaidra, a lábujjaidat emeld fel a talajról.

6. Lábujjak nyújtása

Egyszerű gyakorlat, amit akár utazás közben is elvégezhetsz. Ha otthon fogsz hozzá, ülj le a földre és a lábaidat nyújtsd ki magad előtt.

  • Feszítsd előre a lábujjaidat amennyire tudod, majd hátra.
  • Ritmikusan ismételd lábanként 20-szor.

7. Láb megemelése

Visszér és seprűvénák esetén az orvosok javasolják, hogy amilyen gyakran csak lehet, emeld a lábadat a szíved szintje fölé. Ettől csökken a duzzanat, a fájdalom, és javul a vérkeringés.

  • Feküdj a hátadra.
  • A lábaidat egyenesen emeld fel és támaszd neki a falnak.
  • Tartsd meg magad ebben a pózban néhány percig, majd engedd vissza a lábadat a talajra.

BÓNUSZ: Mosd meg a lábad hideg vízzel.

A hideg zuhany javítja a vérkeringést, így a vér nem fog pangani az erekben. Ha naponta veszel hideg zuhanyt, halványodni fognak a visszerek és a seprűvénák, mivel a vér pangása miatt válnak láthatóvá a bőröd alatt. A jobb vérkeringés pedig az egész keringési rendszerednek jót tesz.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here