Gondosan kiválasztani azt a párnát, amin minden éjjel alszol, fontosabb mint hinnéd. Hogy milyet választasz és hogy hogyan bánsz vele, az az alvásod minőségét és az egészségedet is nagyban befolyásolhatja. Például a párnád lehet az oka annak is, hogy nem tudsz megszabadulni a pattanásoktól.
A következőkben többet megtudhatsz arról, hogyan árthat a párnád az egészségednek.

1. Fájhat a nyakad.

Ha a nyakadat hosszú ideig behajlítva tartod – például alvás közben – , az nagyon kényelmetlen tud lenni. Attól függően, hogy milyen pózban alszol, az is számít, hogy mennyire kemény a párnád. Ha túl puha vagy túl kemény, okozhat nyakfájást.

Például, ha az oldaladon alszol, érdemes keményebb párnát választanod, hogy jól megtámassza a nyakadat, és az ne tudjon túlságosan meghajolni. Ha a hasadon fekszel, jobb egy puha párna, mert a keményebb csak hátranyomná a fejedet és meghajlítaná a nyakadat. Ha pedig a hátadon szeretsz inkább aludni, azért ne válassz kemény párnát, mert az előre nyomná a fejedet.

2. Fájhat a hátad.

Ahogyan a párna megtámasztja a nyakadat, a fejedet és a vállaidat, az mind hatással van a hátadra. A nem megfelelő kitámasztás hátfájást okozhat.

Ha a hasadon alszol, válassz laposabb párnát, máskülönben kényelmetlen lesz a derekadnak. Ha oldalt alszol, elég magas párnára van szükséged ahhoz, hogy a nyakadat és a gerincedet egy vonalban tartsa. Ha háton alszol, a legjobb választás az a párna, ami követi a nyakad természetes görbületét.

3. Gyakran fájhat a fejed.

A rossz párnán való alvás fejfájásokat idézhet elő. Ha nem biztosít megfelelő alátámasztást, akkor a nyakad egész éjjel ugyanabban a kényelmetlen pózban van. Ettől reggelre merev lesz, megfeszül, ennek a következménye pedig a fejfájás.

4. Allergiás reakció alakulhat ki.

Ha rosszul alszol, viszket a szemed és fáj a fejed, vagy sokat tüsszentesz és fáradtnak érzed magad napközben, érdemes szemügyre venni a párnádat. Ha meg akarod előzni az allergiát, akkor rendszeresen kell mosnod. A poratkára ugyanis rengeteg ember allergiás. Ez egyéb tüneteket is előidézhet, mint az asztma, az ekcéma vagy az arcüregi problémák.

5. Nem tudsz elaludni.

Akár az allergia, akár a nyakfájás tart ébren egész éjjel, egy rossz párna oka lehet annak, hogy nem tudsz rendesen aludni. A tested így nem tud megfelelően regenerálódni, ennek pedig számos következménye lehet, mint például a cukorbetegség, az elhízás, a magas vérnyomás vagy mentális problémák.

6. Bőrproblémáid lehetnek.

Amikor a hasadon vagy az oldaladon alszol, az arcod nagy része érintkezik a párnával. A bőrről minden baktérium, szennyeződés, zsír rákerül a párnára. Ez irritálhatja a bőrt, aknét és pattanásokat okozhat.

Többféleképpen is megoldhatod ezt a problémát. Rendszeresen cseréld a párnahuzatot, vagy válassz olyan speciális párnát, melynek huzatában ezüstionok vannak, amik elpusztítják a káros baktériumokat.

7. Horkolhatsz.

Egy kényelmetlen vagy túl kemény párna, ami felfelé nyomja a fejedet, horkolást is okozhat. Ha allergiás vagy a poratkára, a gyulladás az orrodban és a torkodban elzárja a légutakat, ami szintén horkoláshoz vezet.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here