Még a gyerekek is tudják, ha babot és szénsavas üdítőitalt fogyasztanak együtt, az bizony váratlan következményekhez vezethet. Vannak azonban más ételkombinációk is, amik igen negatív hatással vannak az emésztőrendszeredre, sőt akár meg is betegedhetsz tőlük.
A dietetikusok szerint jobb, ha elkerüljük a következő hét ételkombinációt.

1. Szendvics + Kávé

Időhiányában tökéletes megoldásnak tűnik, hogy csak bekapsz gyorsan valamit reggelire útközben. A sajtos szendvics és kávé kombinációval elköszönhetsz a sajt egészséges összetevőitől. A kenyérben található szénhidrátok megakadályozzák a kalciumemésztést, valamint csökkentik az ideg- és érrendszerre gyakorolt pozitív hatásait. Mi több, ha instant kávét is iszol a szendvics mellé, a sajtnak az összes, egészségre gyakorolt pozitív hatása eltűnik.

Tipp: ha szereted a sajtos szendvicseket, legalább a kávét próbált meg felcserélni zöld teára.

2. Paradicsom + Uborka

Paradicsomból és uborkából gyakran készítenek különféle nyári salátákat. A legfrissebb kutatások szerint azonban a kettő kombinációja felkavarja a test biokémiai folyamatait. Ez pedig puffadáshoz vezethet, és nem tudnak megfelelően felszívódni a paradicsomban és az uborkában található vitaminok.

Tipp: egyél paradicsomot és uborkát külön-külön. Például ma paradicsomos salátát fogyassz, holnap pedig uborkás salátát.

3. Burgonya + Hús

Ki tudna ellenállni egy finom steaknek sült burgonyával? Sajnos ez egy rendkívül nehéz ételkombináció. A burgonyában található keményítő lúgos emésztőnedvet, míg a húsban található fehérje savasat igényel. Együtt a gyomorban „ragadva” pedig gyomorégést, böfögést, gázképződést és több más rendellenességet idézhetnek elő.

Tipp: a hús mellé válassz inkább keményítőt nem tartalmazó zöldségféléket, mint a spárga, a brokkoli, a karfiol, a zöldbab és a cukkini.

4. Tészta + Darált hús

Ugyanaz a helyzet a tésztával és a darált hússal is mint az imént említett burgonya és hús kombinációval. A nyálmirigyek ptialint és amilázt termelnek, amik a keményítőt és szénhidrátot (tésztát) cukorrá alakítják át. Amikor a cukor betakarja a fehérjét, vagyis a húst, olyan veszélyes kémiai keverék alakul ki belőlük, mely akár cukorbetegséghez és érrendszeri betegségekhez vezethet.

Tipp: próbálj meg külön ételként tekinteni a tésztára. Válassz durumlisztből készült tésztát, s kombináld növényi szószokkal.

5. Sör + Mogyoró

Ez a kolis élet egyik legnépszerűbb kombinációja. Mindenki szeret sós mogyorót rágcsálni sörivás közben. Pedig a magas sótartalmú ételek nem csak egészségtelenek, de dehidratációhoz vezethetnek, sőt, megnövelik a következő kör sör valószínűségét is.

Tipp: ha bármilyen alkoholt iszol, mindig legyen nálad víz vagy üdítőital, hogy elkerüld a dehidratációt.

6. Tejtermék + Ananász

A savas gyümölcsök lelassítják az emésztést, főként reggel. Emellett az ananász egy bromelain nevű enzimet tartalmaz, ami mérgezéshez vezethet, ha tejtermékekkel keverjük.

Tipp: a tejbe tégy inkább sárgabarackot vagy szilvát ananász helyett.

7. Tej + Banán

Az egészséges életmódot képviselők körében igen népszerűvé vált a tej+banán kombináció, mivel gyorsan elkészíthető és telis-tele van tápanyagokkal. Ám a dietetikusok egy része úgy véli, a gyümölcsöket, főként az édesebbeket külön kellene fogyasztanunk. Hosszabb ideig maradnak a testünkben, lelassítják az emésztőrendszert, főként, ha más ételekkel fogyasztjuk őket. Továbbá a tej is egészségesebb, ha csak magában isszuk.

Tipp: a banánt két étkezés közötti nasiként fogyaszd.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

7 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Már ne is haragudj de banán helyett barack vagy szilva a TEJBE?? Joghurtba is alig. Elegem van ezekből a cikkekből, szegény egyszeri ember feljön a netre és elhiszi ezeket a légbőlkapott hadd ne mondjam milyen tanácsokat.

  2. A görög salátában is uborka ,paradicsom van már évszázadok óta eszik és semmi bajuk.Az olaszok egyik nap egyék a spagettit, majd másnap a bolonyai szószt. Persze a dietetikusokra hallgatva minden káros.

    • Bolognai a család kedvence,hetente esszük!meg ne magyarázd hogy ártalmas!évente homlokegyenest más a mumus, de elég ebből!

  3. Elnézést kérek a Kedves cikk írójától, de nem értek egyet a leírtak többségével!
    Ananászban méreg anyag? És ha van benne, a tej pont, hogy semlegesíti, hiszen még a mérgezésekre is tej fogyasztása ajánlott az elsősegélynyújtásban!
    Inkább szilvát tegyek a tejbe? Pont ezt nem merném ajánlani senkinek sem, hiszen köztudott, hogy a szilva hasmenést okoz!
    A hús burgonyával valóban nehéz étel, ezt nem vitatom.
    De a többi, ha igaz lenne, akkor szinte egész évben betegek lehetnénk.

  4. A nem ele’gge’ ta’jekozott emberek szerint–ez hulyeseg. Pedig nem az! Kulonosen jo tanacsok azoknak,akiknek emesztesi problemai vannak! Ez egyfajta e’telta’rsita’si tana’cs ”gyenge’bb” gyomruak szamara! Ez az e’tkeze’si tana’csok KULON FEJEZETEHEZ TARTOZIK!HJA KE”REM..a legkonnyebb kigyot –be’ka’t ra’ragasztani a TUDATLAN EMBEREKNEK a WEBOLDALRA..MINTHOGY UTA”NANE”ZZENEK a DOLGOKNAK! HIBA”STASSUK SAJA”T MAGUNKAT!- miert olyan nehez ezt megtenni EMBEREK!?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here