Mikor edzésről van szó, a legritkábban jut eszünkbe az arcunk és az ott lévő izmaink. Pedig ezeknek is szükségük van edzésre, ha jó formában akarjuk tartani őket. Bár a genetikának nagy szerepe van abban, hogy gyönyörű arccsontunk lesz-e, hosszútávon az arc izmait megmozgató gyakorlatok is nagy hasznunkra válhatnak. A következő gyakorlatsor ebben lehet a segítségedre.

1. Kacsafej

Ezzel az orca középső részét tudjuk megdolgoztatni. Csücsöríts, majd nyisd nagyra a szádat, aztán csukd be. Az ajkaidat kifelé nyomd, és feszítsd meg az arcizmaidat, hogy biztos hatást érj el.

Ismétlés: 15-ször.

2. Száj egyik fele lefelé

A szád egyik sarkát húzd hátrafelé, miközben megfeszíted a nyakizmaidat. Ha jól csinálod, látni fogod a tükörben a nyakadon a vonalakat.

Ismétlés: 15-ször.

3. Halpofa

Szívd be az orcáidat és csücsöríts. Aztán hajtsd hátra a fejed, és képzeld azt, hogy az álladdal el akarod érni a plafont. Így az állad és a nyakad még jobban fog feszülni.

Ismétlés: Tartsd meg 10 másodpercig, ismételd 15-ször.

4. Arccsont formálása

Ha az arccsontok magasabban vannak, az szebb keretet ad az arcnak. Nyisd ki a szádat oválisra, közben mosolyogj. Az ajkaiddal takard el a fogaidat. Az ujjaidat tedd az arccsontodra és nyomd felfelé.

Időtartam: Tartsd meg ezt a mozdulatot 30 másodpercig.

5. Csukott szemek

Hiszed vagy sem, azzal, hogy becsukod a szemed, zsírt égethetsz az arcodon. Olyan szorosan csukd be a szemeidet, ahogy csak tudod, közben húzd össze az arcodat, hogy az izmaid megfeszüljenek.

Időtartam: Tartsd meg ezt a mozdulatot 3 másodpercig, 15-ször ismételd.

6. Állat felfelé

Most az állad fog fekvőtámaszt csinálni. Az alsó ajkadat nyomd felfelé, át a felső ajkadon, majd emeld az állad olyan magasra, amilyenre csak tudod.

Ismétlés: 15-ször.

7. Puszi oldalra

Képzeld el, hogy egy barátodat akarod puszival üdvözölni. Csücsöríts és mozgasd az ajkadat balról jobbra. Olyan messzire húzd oldalt a szádat, amennyire csak tudod.

Ismétlés: 15-ször.

8. Leesik az állad

Nemcsak nagyszerű nyújtógyakorlat, de a zsírt is égeti az arcról. Nyomd a nyelvedet a felső fogaid hátoldalának, majd engedd le az állad.

Ismétlés: 15-ször.

BÓNUSZ: A nyelv tartása

Ahogyan a testünknek, úgy a nyelvünknek is lehet rossz tartása. Márpedig ez befolyásolja azt, hogyan néz ki az arcunk, hiszen tokánk vagy pufi arcunk is lehet tőle. A nyelved mindig a szájpadlásodnál pihenjen, a fogaid csak kicsit érjenek össze.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here