Tüdőbetegséget okozhat a légszennyezettség, a káros szokások és a környezet is. Világszerte mintegy 65 millió ember szenved krónikus tüdőbetegségben, de tehetünk azért, hogy ezt elkerüljük. A tüdőnek megvan az a csodás képessége, hogy meg tudja gyógyítani önmagát, de azért némi segítségre szüksége van.

8 tippet adunk ehhez.

1. Tisztító italok

Először is azzal kell tisztában lenni, hogy a tüdő állapotának javulásához 2-3 hónapra van szükség. 1 hónap után már jelentős változásokat vehetsz észre az egészségi állapotodban. A következő italok segítenek a váladék csökkentésében és a tüdő méregtelenítésében:

  • forró víz és méz;
  • citromos víz;
  • zöld tea;
  • sárgarépalé;
  • kurkuma és gyömbér;
  • banánt, spenótot, bogyós gyümölcsöket tartalmazó italok.

2. Sóterápia

Az apró sószemcséket tartalmazó levegő belégzését nevezzük sóterápiának. A haloterápiaként is ismert alternatív kezelési módszer olyan tüdőproblémákon segíthet, mint az asztma, a hörghurut (bronchitis) és a köhögés. Látogass el sóbarlangba vagy vegyél egy Himalája-só-lámpát, amit otthon is használhatsz.

3. Oregánóolaj

Természetes módon szünteti meg az orrdugulást. Fele-fele arányban keverj össze oregánó- és mandulaolajat. Elég néhány cseppet a nyelved alá cseppenteni a keverékből. Tartsd ott 3-5 percig, majd vízzel öblítsd ki a szádat.

1-4 héten át naponta 3-szor alkalmazd.

Figyelem: Használat előtt tájékozódj az oregánó- és mandulaolaj fajtáiról és azok felhasználási lehetőségeiről.

4. Meleg fürdő legfeljebb 3-szor egy héten

A párásító és a meleg fürdő is segíthet a könnyebb légzésben. A fürdő kellemes hőmérsékletű legyen, 32-40 °C-os.

5. Bizonyos termékek kerülése

Fogyassz tisztító és gyulladásgátló hatású ételeket, például csípőset, gyógynövényeket, tormát. Fontos tudni, hogy vannak olyan ételek, amelyek csak még több nyálkát termelnek:

  • sajt, joghurt, kefir és egyéb tejtermékek;
  • feldolgozott ételek, például húskonzerv.

6. A nyelv tisztítása

A tüdő egészségéhez a szájhigiénia létfontosságú. Ne csak a fogadat mosd meg alaposan, a nyelved tisztításáról se feledkezz meg, mert ezzel előzheted meg a baktériumok megtelepedését.

7. Légzésgyakorlat

Ez a gyakorlat segít megszabadulni a tüdőbe szorult levegőtől, és ellazítja az egész testet.

  • Lazítsd el az izmokat a nyakadban és a vállaidban.
  • Lassan végy levegőt az orrodon keresztül, miközben elszámolsz 2-ig. A szád legyen csukva. Nem kell mély levegővételnek lennie.
  • Csücsörítsd az ajkaidat, és lassan fújd ki a levegőt, míg elszámolsz 4-ig. Napi 4-5-ször ismételd.

8. Gyakorlat a tüdőben lévő nyálka eltávolításához

  • Feküdj a hátadra, és hajlítsd be a jobb lábadat.
  • Fordulj a jobb oldaladra.
  • A felsőtestedet fordítsd el hason fekvő helyzetbe és pihentesd a talajon.
  • A bal karodat húzd fel vállmagasságba és hajlítsd be.
  • A fejedet fordítsd jobbra, de arra ügyelj, hogy a pozíció ne legyen számodra kényelmetlen.
  • Tartsd meg ezt a pózt fél-1 percig.
  • Ismételd az ellenkező oldalon.

Figyelem: A cikk tájékoztatási célú. Panasz esetén fordulj az orvosodhoz, és kérd ki a véleményét, ha alkalmazni szeretnéd a fentiek közül valamelyik tippet.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here