Sokszor érezzük magunkat a stressz nyomása alatt, de kiderült, hogy ez nem mindig rossz dolog. Van olyan típusú stressz is, ami igazából jót tesz az egészségnek. Nem társul félelemmel vagy veszélyérzettel, sokkal inkább izgatottsággal, várakozással. Ezt érezzük például egy randevú előtt vagy mikor hullámvasúton ülünk. Függetlenül attól, hogy a minket érő stressz pozitív vagy negatív, időnként mindenképp szükségünk van a lazításra. Ám ez nem mindig egyszerű.
Segítünk, hogy könnyen megszabadulj a stressztől.

1. Készíts (vagy vagdoss) szappant.

A bőr a legnagyobb szervünk, ezért is fontos odafigyelni, hogy mit használunk rá. Egyes termékek káros anyagokat tartalmaznak. A házi készítésű szappanokban azonban semmi ilyesmi nincs, te választod meg, hogy mit teszel bele. Ráadásul a DIY projektek nagyon szórakoztatóak, teljesen ki tudsz kapcsolni, miközben illatos olajokkal és különböző színekkel alkotsz.

Ha számodra a szappan készítése elsőre túl nagy falatnak tűnik, akkor válaszd a szappanvagdosást. Ez bevált technika ASMR, azaz autonóm szenzoros meridián válasz esetén, hiszen a különféle szappanok eldarabolása többféle ingert vált ki egyszerre. És ha nemcsak videón nézed ezt, hanem magad is kipróbálod, akkor a szappan érintését és illatát is élvezheted.

2. Hallgass szomorú dalokat.

Ellentmondásosnak tűnik, de a kutatások szerint a szomorú dalok fokozzák a képzelőerőt, szabályozzák az érzelmeket, és növelik az empátiát. Nosztalgikus érzést keltenek, és inkább okoznak örömet, mintsem szomorúságot. Tehát szomorú dalokat hallgatni, mikor szomorú vagy, nem is olyan elvetemült ötlet.

3. Fújd vagy nyomkodd a hüvelykujjadat.

Hiszed vagy sem, az egyik ujjadban szupererő rejlik, már ami a saját magad megnyugtatását illeti. Orvosok szerint azzal, hogy a hüvelykujjadra fújsz, csökkentheted a pulzusodat és elmélyítheted a légzésedet. Ha a hüvelykujjadat a köröm alatti résznél nyomkodod, azzal pedig a szorongást oldhatod. Szó szerint mindig kéznél van a stressz elleni megoldás.

4. Piszkold be magad.

Sokan tapasztalták már, mennyire megnyugtató tud lenni a kerti munka. Ennek a napfényhez van köze, valamint ahhoz, hogy közvetlen kapcsolatba kerülsz a természettel, és valami szépet alkotsz. Egy tanulmányban arról is beszámoltak, hogy létezik egy hasznos baktérium, ami a talajban él. Hatására az agy szerotonintermelésbe kezd, ennek pedig több pozitív hatása is van a testünkre.

5. Játssz slime-mal vagy gyurmázz.

Ezeket általában gyerekeknek szánják, mégis a felnőttek is szeretik nyomkodni őket, hogy így csökkentsék a stresszt. A slime-terápia a központi idegrendszerre fejti ki hatását azáltal, hogy pozitív üzeneteket küld. Unalmassá a játék pedig aligha válhat, hiszen a formáknak, színeknek, textúráknak megannyi variációja létezik.

6. Húzd ki magad.

A helyes testtartás több szempontból is fontos. Mivel fokozza a vérkeringést és növeli az oxigénszintet, ahhoz is hozzájárul, hogy nyugodtabbak legyünk. Ha kihúzod magad, javul a kedélyállapotod, éppen úgy, mintha mosolyognál. Ne feledkezzünk el a testbeszédről sem: ha kihúzod magad, azzal magabiztosságot és erőt sugárzol, illetve valóban magabiztosabbá is válsz.

7. Szorítsd ökölbe néhányszor a jobb kezedet.

Mikor stresszesek vagyunk, az agyunk jobb fele aktívabb, mivel ez felelős az érzelmek szabályozásáért. Hogy a dolgok egyensúlyba kerüljenek, az agy bal felét is munkára kell fogni. A testünk jobb oldala inkább az agy bal feléhez kapcsolódik, ezért ha a jobb kezedet néhányszor ökölbe szorítod, az hatással lesz rá.

8. Feküdj a földre, és gurgass a talpad alatt teniszlabdát.

Az ősi orvoslás és a modern tudományos kutatások egybehangzók azzal kapcsolatban, hogy a talpon vannak olyan pontok, amelyeken keresztül hatást lehet gyakorolni a test különböző részeire. Ezek stressz és szorongás ellen is tudnak segíteni. Hogy masszírozd ezeket a pontokat, gurgass egy teniszlabdát a talpad alatt.

9. Számold meg az aprót.

A számolás kipróbált és megbízható módszer a szorongás csökkentésére, hiszen arra készteti az agyat, hogy koncentráljon valamire. Ha aprópénzt számolsz, látod és tapintod az érméket, ez pedig sokkal hatásosabb, mintha csak fejben számolnál.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here