Egy meleg szobában kényelmetlenül és izzadva fogsz aludni. Ha 18 fok körülire állítod be a hőmérsékletet, meg fogod tudni, mi a különbség a rossz és az igazán békés, pihentető alvás között.
Felsoroltunk néhány érvet, hogy miért érdemes lehűteni a szobát éjszakára.

1. Megőrizheted a friss, fiatalos kinézetedet.

Ha olyan szobában alszol, ahol hidegebb van, a szervezeted több melatonint kezd termelni. Ez az alváshormon, ami egyben antioxidáns is, azaz lassítja a test öregedését.

2. Megelőzheted vele az álmatlanságot.

Több tanulmányban is arra az eredményre jutottak, hogy az alvászavarok több formája is összefügg a magasabb testhőmérséklettel. Sok álmatlanságban szenvedőnek problémája van a testhőmérséklet szabályozásával, a testük csak korlátozottan képes hőt veszíteni. Ha lehűtöd a szobát, azzal segítesz a testednek is lehűlni, és jobban tudsz aludni.

3. Távol tarthatod a stresszt.

Magasabb hőmérséklet hatására a szervezetben több kortizol nevű stresszhormon szabadul fel. Ha hűvös a szoba, akkor a kortizol szint nem szabadul el, azaz kevesebb lesz a stressz és jobb az alvás.

4. Csökkenti bizonyos betegségek kockázatát.

A hideg szobában való alvás csökkenti az olyan anyagcsere-betegségek kockázatát, mint például a cukorbetegség. Fokozza a növekedési hormon szintjét, ami segít megelőzni a szívbetegséget, a depressziót és az elhízást. A melatonin megnövekedett szintje csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét.

5. Mélyebben és zavartalanul fogsz aludni.

Amikor mélyen alszunk, a testünk alapvető feladatokat végez el, mint a sejtek helyreállítása és a memória megszilárdítása. De a testhőmérséklet szabályozására nem képes. A magasabb hőmérséklet hatására az éjszaka közepén felébredhetünk. Egy hideg szobában erre kisebb az esély.

6. Megelőzheted vele a gombás fertőzést.

A nők megelőzhetik a gombás fertőzések kialakulását, ha hidegebb szobában alszanak. A baktériumok és a gombák rajonganak a meleg, nedves környezetért. Ha hidegen tartod a szobát, nem fognak elszaporodni.

7. Fokozhatja a férfiak termékenységét.

A hosszabb távon melegnek való kitettség károsan hat a férfiak termékenységére. Jobb hidegben és laza alsónadrágban aludni, ha ezt szeretnéd elkerülni. Ha a közeljövőben babát szeretnétek, akkor még eggyel több okotok van arra, hogy lejjebb vegyétek a fűtést.

8. Távol tartja a “rossz” zsírokat.

Ha hideg szobában alszol, javul az anyagcseréd, aktiválódik a barna zsírréteg, ami kalóriákat éget a testedben. Segíthet megszabadulni a felesleges zsírpárnáktól, azaz fogyhatsz is tőle.

9. Segíthet a fájdalom és a gyulladás csökkentésében.

Mint mikor jeget vagy hideg borogatást teszel egy fájó, gyulladt területre, a hideg szobában való alvás éppen ilyen hatást vált ki. A fájdalom és a gyulladás meg tudja zavarni az alvást, ezért sok sportoló kifejezetten hideg szobában alszik verseny után.

Hideg vagy meleg szobában alszol szívesebben? Miért?

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here