“Mikor kamasz voltam, valaki azt mondta, belőlem sosem lehet modell, mert fogyatékos vagyok.” Melissa Blake hosszú időn át cipelte ezeket a szavakat. Egészen addig, míg be nem bizonyította, hogy az illető tévedett, hiszen modellként lépett fel a New Yorki-i divathéten.
Cikkünkből őt ismerheted meg.

Melissa sosem látott hozzá hasonló nőket a magazinokban.

Melissa Blake 1981-ben született Freeman-Sheldon-szindrómával, egy genetikai csont- és izomrendellenességgel, ami miatt 26 műtéten esett át. Önállóságát nagyrészt szüleinek köszönheti, akik megtanították, hogy soha ne hagyja, hogy a fogyatékossága határozza meg őt.

Mikor azt kérték, két mondattal írja le magát, Melissa ezt felelte: “Szabadúszó író vagyok, a témáim a párkapcsolatok, a fogyatékosságok és a popkultúra. Aktivistaként kiállok a sérültek mellett, és imádom a szóvicceket.” Újságírói képesítése van, dolgozott már a New York Timesnak, a Glamournak, az Elle-nek, a Cosmopolitannek, és van egy blogja is.

“Anyukám és a testvérem a legkedvesebbek számomra az egész világon, a két macskánk pedig a világ két legjobb macskája. Nincs jobb, mint a családdal lenni, ilyenkor vagyok a legboldogabb és a legelégedettebb.”

Annak ellenére, hogy folyamatosan kritizálták a külsejét, Melissa álma a modellkedésről végül valóra vált.

Mikor tovább folytatta a szelfik posztolását Twitteren, a trollok azt írták neki, hagyja abba, mert annyira csúnya. De ez nem állította meg Melissát, és nagyon stílusosan vágott vissza nekik azzal, hogy még több szelfit tett közzé magáról. A trollok legnagyobb meglepetésére ma már elmondhatja magáról, hogy szelfijei és tweetjei segítségével sikerült eljutnia a New York-i divathét színpadáig. Mindy Scheier, a Runway for Dreams nevű vállalkozás alapítója Melissa egyik rajongója, és 2020-ban felkérte őt, hogy vegyen részt a divathéten.

Ez az az outfit, amiben Melissa a kifutóra lépett a Runway of Dreams projektje keretén belül, ahol több mint 25 modell mutatott be az otthona kényelméből olyan márkáktól származó ruhákat, mint a Tommy Hilfiger, a Zappos Adaptive és a Target. Az online divatbemutató lehetőséget adott 25 sérült embernek, hogy megosszák a történetüket arról, milyen sérültként élni és mennyire fontos, hogy a divatipar lássa és figyelembe vegye őket.

Figyelj, Melissa fontos üzenete következik!

Ha Melissa 10 másodpercre megkaphatná az egész világ figyelmét, a következő üzenetet adná át: “Kérem, hallgassák meg a sérült embereket. A mi hangunk és a mi történetünk is fontos. Ne legyünk az utolsó dolog, amire a társadalom gondol.”

Megkérdezték Melissát arról is, mit mondana a 18 éves önmagának: “Megígérem neked, hogy egy nap szeretni fogod önmagad és a sérült testedet. És fantasztikus író leszel! Minden rendben lesz veled, Melissa!”

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here