A Jin Shin Jyutsu egy ősi japán gyógymód, amelynek alapelve, hogy az emberi test minden problémája a feszültségben gyökerezik. A feszültségtől pedig úgy lehet legjobban megszabadulni, ha az energiaáramlás útját elzáró blokkokat felszabadítjuk a kéz masszírozásával. Úgy tartják, az ujjak összeköttetésben vannak az egyes szervekkel és az érzelmekkel is. Ha finoman masszírozod az ujjaidat és a kézfejedet, enyhítheted az egészségi problémáidat.

Megmutatjuk azokat a pontokat, amelyeknek masszírozásával megkönnyebbülhetsz.

1. Az 5 ujj

Az ujjaink összeköttetésben állnak a következő szerveinkkel:

  • Hüvelykujj: A gyomorral és a léppel áll kapcsolatban. A masszírozása segíthet az emésztési problémákon, fejfájáson és depresszión.
  • Mutatóujj: A húgyhólyaggal és a vesékkel van összeköttetésben. A masszírozása segít hátfájás, fejfájás, szorongás, félelem, könyök- és felkarfájdalom esetén.
  • Középső ujj: Az epehólyaggal és a májjal van kapcsolatban. A masszírozása segít fáradtság, a szem megerőltetése és szárazköhögés esetén. A düh, a feszültség, a bizonytalanság és az instabilitás fennállásakor is hasznos lehet ez.
  • Gyűrűsujj: A májjal és a vastagbéllel áll összeköttetésben. A masszírozása segíti a légzést és a dolgok elengedését. A gyásszal és a negatív gondolatokkal is segít megbirkózni.
  • Kisujj: A szívvel és a vékonybéllel van kapcsolatban. A masszírozása segít torokfájás esetén, és megnyugtatja az idegeket. Mentálisan a zavarodottságot és a bizonytalanságot segít leküzdeni.

2. Az ujjbegyek

Az ujjbegyekre gyakorolt nyomással enyhítheted az influenza tüneteit, csökkentheted a lázat és a torokfájást. A kézen több fontos nyomáspont található. A hüvelykujj a rekeszizommal áll kapcsolatban, a mutató- és a középső ujj a fejjel, a gyűrűsujj a fülekkel, a kisujj pedig a gyomorszájjal. Minden ujjad begyét 20 másodpercig csípd össze. Egyesek szerint ez a módszer még epilepszia és kóma esetén is hatásos.

3. A 4 ízület

A 2. és 3. ujjperc között található 4 nyomáspont a szemekkel és a fülekkel áll összeköttetésben. A szemfáradtság, szemfájás, fülcsengés, fülfájás mind enyhíthetők ezeknek a pontoknak a masszírozásával. Egyes vélemények szerint emésztési problémákon is segíthet, főleg gyerekeknél.

4. A tüdő meridián

Ez a terület a hüvelykujj hegye és a csukló vonala között húzódik. Itt több nyomáspont is található, amelyeket egyszerre, illetve külön-külön is lehet masszírozni. Kezelhetők vele a megfázás tünetei, a tüsszentés, a hidegrázás és a torokfájás. A terület a gerincvelővel is kapcsolatban van, ezért segít a gerincfájdalom enyhítésében is.

5. A Szív 7 pont

A szorongást lehet ennek a pontnak a segítségével oldani. Ezt egy 2017-es tanulmány is bizonyította. Az eredmények szerint azok, akiket itt megmasszíroztak szívműtét előtt, kevésbé szorongtak a beavatkozás miatt. A Szív 7 pont közvetlenül a csuklóvonal alatt található a külső oldalon. Mindkét kezeden masszírozd ezt a pontot 1 percig.

6. A külső és belső kapu pontja

Ahhoz, hogy megtaláld ezt a pontot, használd három ujjadat, hogy kimérj 2,5 centiméter távolságot a csuklódtól lefelé. A csukló középpontjának vonalában találod a belső kapu pontját, amit erősen megmasszírozhatsz. A hányinger, a gyomorfájás és az emésztési problémák esetén hoz megkönnyebbülést, de segít fejfájás esetén is.

7. A hüvelykujj és mutatóujj közti terület

Az itt található pont segítségével a fájdalmat csillapíthatod. Migrén, fogfájás, vállfájdalom, nyakfájás esetén hatásos. Egy tanulmány szerint egy 6 hetes kezelés a székrekedés ellen is hatékony.

8. A hüvelykujj alatti rész

A pont a hüvelykujj alatti részen, de a csukló felett található. Ennek a pontnak a nyomásával enyhítheted a légzési és légzőszervi problémákat. Úgy vélik, szabályozza az érzelmeket is, növeli a boldogságérzetet.

9. A Vékonybél 3

Egy nagyon hasznos pont, ami közvetlenül a kisujj aljánál, az itt húzódó, vastag tenyérvonal fölött található. Ha erősen nyomod, többféle fájdalmat enyhíthetsz vele, például fülfájást, fejfájást, nyakfájást. Kiegyensúlyozhatod az energiát a máj és a húgyhólyag között. Segít abban is, hogy magabiztosabb, önállóbb, erősebb és türelmesebb legyél.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here