Régen az átlag japán emberek nem ettek túl sok rizst, hiszen a termés nagy részét a nemesség számára tartották fenn. A japán gazdák az adót is rizsben fizették. Ma már el sem tudjuk képzelni a japán konyhát rizs nélkül, de ez a tápláló és egészséges gabonaféle a mi konyhánkban is alapélelmiszernek számít.
A japánoktól sok mindent lehet tanulni, többek közt azt, hogy érdemes rizst enni, hiszen megannyi jótékony hatása van.

1. Segíthet a fogyásban.

Ha egy ideje már próbálsz lefogyni, a rizst nem hagyhatod ki az étrendedből. Alacsony a zsírtartalma, kevés sót tartalmaz, viszont sok benne a rost, ezért tökéletes eleme lehet a diétának. Bebizonyították, hogy akik barna rizst esznek, karcsúbbak és kisebb eséllyel híznak el. Viszont fogyás tekintetében a fehér rizs kevésbé hatásos.

2. Fiatalabbnak nézhetsz ki tőle.

A japán nők rizsvízzel tartják üdén és fiatalosan a bőrüket, de a rizs fogyasztása is segíthet abban, hogy megállítsd az idő múlását. A rizsben nagyon sok az antioxidáns, ami védi a bőrsejteket a szabadgyökök okozta károsodástól, de a már meglévő ráncok halványításához ugyancsak hozzájárulhat.

3. Megőrzi a szív egészségét.

Ha rendszeresen eszel rizst, természetes módon tehetsz a szíved egészségéért. Mivel gyulladáscsökkentő hatása van, megelőzi a lerakódások kialakulását az erekben, ezzel csökkenti a szívproblémák esélyét. A rizsben sok flavonoid található, amiről szintén bebizonyosodott, hogy leküzd különböző szívbetegségeket.

4. Kordában tartja a magas vércukorszintet.

Akinek magas a vércukorszintje, annak érdemes rendszeresen barna rizst ennie. Ebben több fehérje és 3-szor annyi rost van, mint a fehér rizsben. Eltelít, és már napi 200 gramm elfogyasztásával megőrizheted az egészséges vércukorszintet.

5. Segíti az emésztést.

A rizs magas rosttartalma szabályozza az emésztést, megelőzi a székrekedést. Mivel természetes vízhajtóként működik, kimossa a szervezetből a káros anyagokat, ezzel pedig jót tesz a vesének.

6. Javítja az idegrendszer állapotát.

A rendszeres rizsfogyasztásnak az idegrendszer számára is megvannak az előnyei. Az idegrendszernek B-vitaminokra van szüksége, a rizs pedig több fajtáját tartalmazza ennek a vitaminnak.

7. Energiát ad.

Ha szoktál energiaitalt inni, hogy bírd az edzéseket, hagyj fel vele, és egyél inkább rizst. A rizsfogyasztás az egyik legegészségesebb módja az energiaszint fokozásának. A testünknek szüksége van szénhidrátokra, hiszen ezt alakítja át energiává. Mivel a rizsben sok egészséges szénhidrát található, gyorsan feléledsz tőle, ha úgy érzed, kimerültél.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here