A tápláló barna rizs egyszerűen elkészíthető és sokféleképpen felhasználható. Csupán egy kicsit tovább kell főzni. A finom eredményért kövesd az alábbi tippeket!

A barna rizsnek csak az emészthetetlen héja van eltávolítva, ami azt jelent, hogy a tápanyagai, köztük a B-vitaminok és a rostok megmaradnak. Textúrája kissé rágós, a fehér rizsnél hosszabban kell főzni, de a főzési módszer nagyjából azonos.

A barna rizs kiválasztása és tárolása

Akárcsak a fehér, a barna rizs is létezik rövid-, közepes- és hosszúszemű változatban. A hosszúszeműben kevesebb a keményítő, mint a rövidben. A gyorsfőzésű és instant barna rizsekkel időt lehet spórolni. A barna rizs sokkal hamarabb megromlik, mint a fehér, ezért mindig ellenőrizzük a felhasználhatósági dátumot. Légmentesen lezárható üvegben tároljuk a rizsszemeket száraz, hűvös helyen. Hűtőben tovább eltartható.

A hosszúszemű barna rizs főzése

1 bögre hosszúszemű barna rizs kb. 3 bögre főtt rizsnek felel meg. Fogyasztható önmagában vagy más ételek alapanyagaként. A legtöbb receptben a főtt fehér rizst nyugodtan helyettesíthetjük barna rizzsel.

Serpenyőben

Egy közepes méretű serpenyőbe tegyünk 2 bögre vizet és ¼ teáskanál sót. Forraljuk fel, majd adjunk hozzá 1 bögre barna rizst és 1 evőkanál vajat, majd újra forraljuk fel. Vegyük lejjebb a hőmérsékletet és fedő alatt főzzük 45 percig, míg a rizs megpuhul vagy a víz teljesen elpárolog. Főzés közben ne vegyük le a fedelet, mivel a gőznek az edényben kell maradnia. Végül vegyük le a lángról és hagyjuk állni 5 percig.

Sütőben

175 fokra melegítsük elő a sütőt. Keverjünk össze 1,5 bögre forrásban lévő vizet és egy evőkanál vajat. Adjunk hozzá ¾ bögre hosszúszemű rizst és ½ teáskanál sót. Lefedve süssük 1 órán át, míg a rizs megpuhul és a víz elpárolog.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here