A kemény padlón feküdni, mikor van egy kényelmes ágyad, elsőre talán őrültségnek hangzik. Kiderült, hogy ha nem is olyan kényelmes, az egészség szempontjából jóval hasznosabb. Növeli a tüdőkapacitást, erősíti az immunműködést, csökkenti a hátfájást, és még számos előnye van a földön való alvásnak.
Eláruljuk, miért éri meg a puha ágyat lecserélni a kemény padlóra.

1. Javul a vérkeringés.

Ha a földön alszol, a testsúlyod egyenletesen oszlik el, kisebb nyomás nehezedik a csípődre, a gerincedre, a vállaidra. Ezáltal a vér szabadabban áramlik a testben éjszaka, így a szervek a lehető legjobban tudnak működni.

A jó vérkeringés oxigénnel és egészséges vérrel látja el a testet, így a szív, a tüdő és az izmok is megfelelően működnek. A fehérvérsejtek áramlása is könnyebbé válik, így az immunrendszer hatékonyabban tudja legyőzni a betegségeket, fertőzéseket.

2. Napközben könnyebb lesz egyenes háttal járnod.

Gyakran érezzük úgy, hogy könnyebb görnyedni, hiszen sokunknak fájdalmat okoz a kiegyenesedés. A földön alvás azonban megkönnyíti ezt, ezáltal javul a testtartás.

A jobb testtartás nemcsak a vállról és a nyakról vesz le sok terhet, de csökkenti a fejfájás, a migrén, a gerincferdülés és az ízületi fájdalom esélyét is. Akinek egészséges a testtartása, annak több az energiája, nagyobb a tüdejének a kapacitása, és jobb a közérzete.

3. Ha a hátadon és a hasadon szoktál aludni, kevésbé fog fájni a hátad.

Az ágy helyett a földön való alvás a hosszú ideje fennálló hátfájást is csökkentheti. A szilárd felület meggátolja, hogy a tested össze-vissza csavarodjon, egyenes háttal tudsz majd aludni.

A legnagyobb előnye azoknak származik belőle, akik a hátukon vagy a hasukon szoktak aludni. Akik az oldalukon fekve alszanak, azok tegyenek megfelelő méretű párnát a csípőjük és a válluk alá, hogy kényelmesebb legyen számukra a fekvés.

4. Enyhíti az isiászos fájdalmat.

Akinek isiászos fájdalmai vannak, annak különösen fontos az alvás módja, hiszen főleg reggel, felkeléskor tapasztal fájdalmat. Ennek oka leginkább az, hogy az alvás közben felvett testhelyzet miatt nagyobb nyomás nehezedik bizonyos testtájakra, vagy az, hogy becsípődik az ideg.

Ha a földön alszol, a gerinced megfelelő helyzetben lesz, ezáltal csökkenhet a fájdalom, valamint így megelőzheted egy újabb kialakulását.

5. Kipihentebb leszel.

Egy kényelmes ágyból reggelente nagyon nehezen kel ki az ember, inkább kinyomjuk az ébresztőórát, és alszunk még egy kicsit. Ez ártatlan szokásnak tűnik, pedig felborítja az alvási ciklust, ami pedig gyengíti az immunrendszert, és más egészségi problémákat is okozhat.

Ezzel szemben a földön aludni nem olyan kényelmes, hogy reggel ne akarnál felkelni. De mivel pihentető, minőségi alvásban volt részed, nem fog gondot okozni a korai kelés sem.

6. Az allergiás tüneteid viszont súlyosbodhatnak.

Ha légzőszervi problémád vagy allergiád van, jobb, ha inkább az ágyban alszol. A földön több por és szennyeződés gyűlik össze, ami tüsszögést, orrfolyást és szemirritációt okoz. A légzést is nehezítheti, köhögés, zihálás léphet fel, vagy akár kiütések is megjelenhetnek.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here