A testünk több mint 60%-ban vízből áll, és valamennyi szervünknek nagy szüksége van a vízre. A tüdőnk körülbelül 85%-a víz, az izmainkban és a vesékben 79%-ban, a csontjainkban 32%-ban található meg. Ha megfelelő mennyiségű vizet iszol, javul a bélmozgásod, valamint csökken a migrén és az egyéb betegségek esélye.
6 előnyét ismerheted meg a kellő mennyiségű víz elfogyasztásának. Készíts magad mellé egy pohárral!

1. Hozzájárul az ízületeid megfelelő működéséhez.

Porcok a gerincben és az ízületeknél is találhatók. Ezek teszik lehetővé, hogy a csontok mozgása gördülékenyebb legyen. 80%-ban vízből állnak. Ha nem fogyasztasz elegendő vizet, akkor csökken az ízületek ütéselnyelő képessége, és mindez ízületi fájdalmakhoz vezethet.

De a víz abban is segít, hogy kimosd a szervezetedből a méreganyagokat, amelyek fellobbanthatják az ízületi gyulladást és köszvényt okozhatnak.

2. Megelőzheted a húgyúti fertőzéseket és a vesekövet.

A vese feladata a vérből a salakanyagok eltávolítása. Ha nem iszol elég vizet, ezek a savakkal együtt lerakódnak a vesében. Vesekövet és húgyúti fertőzéseket egyaránt okozhat a dehidratáltság.

3. A kedélyállapotod, a memóriád és a koncentrációd is javulni fog.

A hidratáció szintje az agyműködést is befolyásolja. Ha a szükséges mennyiségű víznek csak a felét iszod meg, enyhe mértékű dehidratáció lép fel, ami már hatással van az agyra.

Egy tanulmány szerint nőknél az 1,4%-os folyadékvesztés a koncentrációban és a kedélyállapotban is zavarokat okoz, és növeli a fejfájás esélyét. Férfiaknál ugyanakkor az 1,6%-os folyadékvesztés ártalmas a memóriára nézve, szorongást és fáradtságot vált ki.

4. Jobban működik a szíved.

Ha kellő mennyiségű vizet iszol, a szívednek nem kell olyan keményen dolgoznia. Az enyhe dehidratáció hatására csökkenhet a testben a vér mennyisége, ami egyszerre emelheti a pulzusszámot és csökkentheti a vérnyomást, azaz sokknak teheti ki a szervezetet.

5. Nem olyan gyakran fog fájni a fejed.

Egy 102 férfi részvételével végzett kísérlet eredménye azt mutatja, hogy napi plusz 1,5 liter víz elfogyasztása csökkenti a migrén előfordulását és súlyosságát. A több vizet fogyasztók 47%-a számolt be arról, hogy nagyban javult a fejfájása, míg a kontrollcsoport tagjainak csak 25%-a tapasztalt javulást.

6. Rendszeresebben fogsz WC-re járni.

A megfelelő vízfogyasztással megelőzheted és csökkentheted a székrekedést. Ilyenkor különösen hasznos az ásványvíz, mivel a benne lévő nátrium és magnézium fokozza a bélmozgást.

BÓNUSZ: Egy képlet, amivel kiszámolhatod, hogy naponta mennyi vízre van szükséged.

Egy táplálkozási specialista szerint annyi liter vizet kell meginnod naponta, amennyi a testsúlyod (kg) szorozva 0,033-mal.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here