Stressz, szorongás, fejfájás levertség – mindenkinek vannak kellemetlen pillanatai. Pedig a megoldás elég egyszerű: a fülmasszázs. Az idegvégződések stimulálása igazán ellazít, megszabadít a mentális tehertől és a fizikai diszkomfortérzettől. A legjobb benne pedig az, hogy bárhol gyorsan és egyszerűen elvégezheted.

Csökken az izomfájdalom.

Egy kutatás során vizsgálták, hogy a fülmasszázs csökkenti-e a fájdalmat krónikus derékfájásban szenvedőknél. Az eredmények szerint ez az egyszerű módszer igen hatásosnak bizonyult.

A fül különböző pontjainak finoman történő húzkodása és dörzsölése számos idegvégződést stimulál, és fokozza az endorfin felszabadulását az agyban. Ettől a hormontól nemcsak a kedélyállapotunk javul, de a fájdalom is csökken. Ezenkívül javul a vérkeringés is. Egyes tanulmányokban kimutatták, hogy ez az egyszerű masszázs segít jobban kezelni a fájdalmat és kitolja a fájdalomküszöböt.

Csökken a stressz és a szorongás mértéke.

Egy kutatás eredménye szerint a fülmasszázs nagy segítség a stresszes szituációkban. A fül felső-középső részén lévő pont körkörös mozdulatokkal történő dörzsölése oldja a stresszt, a szorongást, az ingerültséget, és csökkenti a fáradtságot. Ez a pont a fülkagyló felső részén található.

Érezhetően csökkenti a fejfájás és a migrén mértékét.

A fájdalomcsillapítóknak sok káros hatása van az egészségünkre, ezzel szemben a fülmasszázs teljesen ártalmatlan. Hogy hatását tovább fokozd, igyál egy borsmenta teát is.

Gyorsabban tudsz fogyni.

A rendszeres mozgás és az egészséges étrend mellett még egy lökést adhatsz a fogyókúrának a fülmasszázzsal. Kiderült ugyanis, hogy elősegíti a fogyást. Ha a célodat már elérted, a mozgásra, a táplálkozásra és persze a fülmasszázsra azután is figyelj, hogy meg is tudd tartani a súlyodat.

Segíthet álmatlanság ellen.

Mivel a fül masszírozásának nyugtató, lazító hatása van, ha lefekvéskor végzed, segíthet hamarabb elaludni. Bár önmagában nem tökéletes orvosság az álmatlanságra, de relaxált állapotba kerülsz tőle, ez pedig nélkülözhetetlen a jó alváshoz. Használhatod más módszerek kiegészítéseként is.

Energiával tölt fel.

Lehet, hogy ezután már nem lesz szükséged a reggeli kávéra, hogy magadhoz térj. Próbáld kicsit intenzívebben masszírozni a füledet. A benne lévő idegvégződések aktiválják az agy egyes részeit és elűzik a fáradtságot. Ezt a módszert napközben is alkalmazhatod, mikor úgy érzed, kezdesz fáradni és az energiaszinted a nullához közelít.

BÓNUSZ: Hogyan végezd a fülmasszázst.

Próbáld ki ezeket a mozdulatokat:

  • Finoman húzkodd a fül felső részét a hüvelyk- és a mutatóujjaddal. Lassan dörzsöld az ujjaiddal előre-hátra a fül külső része felé haladva.
  • Lefelé irányuló mozdulatokkal simogasd a füled mögötti részt. Ez a fülkagyló szélén végighaladva is végezd el. Fogd meg a cimpádat az ujjaddal és lassan mozgasd felfelé.
  • Húzd el a cimpádat a fejedtől. Fogd az ujjaid közé és körkörös mozdulatokkal lassan gyúrd át a fülcimpát.
  • A füled mögötti részen és a fülkagyló szélén haladj lefelé. Ezt a mozdulatot egészen az állkapocsig elnyújthatod.
  • A tenyereddel fedd le teljesen a füledet. Nyomd a kezed a füledre és csúsztasd a tenyered lefelé, hogy a fülkagylód is lefelé csavarodjon.
  • Fedd le a tenyereddel a füledet és körkörös mozdulatokkal dörzsöld.
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here