A kádban való fürdőzésnek vannak pozitív egészségügyi hatásai. Lehet, hogy nincs időd mindennap elmerülni egy kád vízben, pedig ez mentális és fizikai szempontból is jót tenne. Hetente 2-3 alkalommal ajánlott a kádban fürdőzés, ha csak nincs valamilyen bőrbetegséged vagy allergiád.
Cikkünkből a kádban fürdés előnyeit ismerheted meg.

1. Könnyebben tudsz lélegezni.

A kádban való fürdés pozitívan hat a tüdődre és arra, hogy mennyi oxigént tudsz belélegezni. Jó, ha melegebb a víz, mert ez nyomást gyakorol a mellkasra, a gőz pedig kitisztítja a légutakat, aminek köszönhetően könnyebb lesz a légzés.

2. Fiatalabbnak fogsz kinézni.

Talán azt hiszed, a száraz bőrnek elsősorban olajra van szüksége, pedig nem így van. A bőrnek főleg az a fontos, hogy a vizet meg tudja tartani, kifejezetten a hidegebb hónapokban. A fürdőzés pedig segít abban, hogy a bőröd feltöltődjön nedvességgel.

A bőröd kevésbé lesz száraz, és az öregedésgátló hatását is tapasztalni fogod a fürdőzésnek, hiszen javul majd a bőr rugalmassága, kisimulnak a ráncok, és csökken az újabbak kialakulásának esélye.

3. Segíthet depresszió esetén.

Bár a modern világban már sokféle módszer létezik a depresszió kezelésére, a gyógyszereknek mindig van mellékhatásuk. Ezért érdemes lehet természetes alternatívát keresni. Már egy 5 perces meleg fürdő után is jobban fogod érezni magad.

4. Jobban fogsz aludni.

Ha lefekvés előtt 1-2 órával veszel egy meleg fürdőt, az sokat javíthat az alvásodon, főleg, ha álmatlanságban szenvedsz vagy az idősebb korosztályhoz tartozol.

Egy forró fürdő segít ellazulni, relaxálni, oldja a stresszt, főként, ha éjjel szorongani szoktál. A fürdő az izmoknak is jót tesz, megszünteti azok merevségét. Tanulmányok szerint ha fürdés közben zenét hallgatsz, az lelassítja a légzést, és csökkenti a vérnyomást.

5. Ellazítja a merev izmokat.

Talán eddig azt hitted, hogy a fájó izmoknak a jeges fürdő tesz csak jót, pedig a meleg fürdő is csodákra képes. A hő hatására az izmok ellazulnak, ha pedig keserűsót is teszel a vízbe, az segítheti a fájdalom enyhítését.

A meleg fürdő segíti a test regenerálódását edzés után, de a nyújtást ne helyettesítsd vele, és hagyd a tested előbb lehűlni.

6. Segítheti a tudatos jelenlétet.

Megszabadulhatsz a zavaró gondolatoktól és érzésektől, kitisztul az elméd, fejben jobban jelen tudsz lenni, és javul a problémamegoldó képességed is a fürdés hatására.

Így csináld:

  • A fürdőszobában legyenek lágy fények.
  • Csukd be a szemed, és végy mély lélegzetet.
  • Zárd ki a negatív gondolatokat.
  • Maradj a kádban legalább 20 percig.
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here