A bőrgyógyászok azt javasolják, hogy napi 5-10 percet töltsünk zuhanyzással. Miközben sokan el sem tudják képzelni, hogy reggel ne tusoljanak le, mások inkább este szeretnek megszabadulni a zuhany alatt a napi stressztől. Az utóbbi csoportba tartozók az egészségük és a szépségük szempontjából is jobban járnak.
Kiderült, hogy az esti tusolásnak számos jótékony hatása van.

1. Könnyebben elalszol.

Az esti zuhany ellazítja a testet és az elmét, ezért segít jobban aludni. Ha lefekvés előtt 90 perccel lezuhanyzol, körülbelül 10 perccel hamarabb fogsz elaludni, mint általában. Ennek az az oka, hogy a meleg víz kissé csökkenti a testhőmérsékletet, ami azt az üzenetet közvetíti az agynak, hogy ideje nyugovóra térni.

2. Jobb a bőrödnek.

Ha lefekvés előtt zuhanyzol, jobban kordában tudod tartani a pattanásokat. A hajunkon nagyon sok baktérium és egyéb szennyeződés gyűlik össze napközben. Ahogyan az arcod a párnához ér, ezek a szennyeződések átvándorolnak rá. Mivel a bőrünk éjjel regenerálódik, sokkal jobb, ha tiszta arccal mész aludni, így az új bőrsejtjeid egészségesek lesznek.

3. Könnyíthet a szezonális allergián.

Ha szezonális allergiától szenvedsz, az esti zuhany enyhítheti a tüneteket. Mikor kint vagy, érintkezel a porral és a pollennel, ezek rárakódnak a ruhádra, a hajadra. Ha lefekvés előtt nem mosod le magadról, akkor az ágyadba is behurcolod őket. Allergia esetén jobban jársz, ha az esti zuhanyzást választod.

4. Egészségesebb lesz a hajad.

Ha este mosol hajat, több ideje lesz magától megszáradni. Ettől pedig erősebb és fényesebb lesz, megőrzi a hidratáltságát. Mikor a reggeli rohanásban szárítod a hajad, károsodnak a hajszálak, ezáltal pedig fénytelen és durva lesz a hajad.

5. Segít a túlzott izzadás ellen.

A reggeli zuhany nagyon jól felfrissít, de az esti zuhannyal megelőzheted a túlzott izzadást. Lefekvés előtt hideg vízzel tusolj le, így éjjel kevésbé fogsz izzadni.

6. Megelőzheted vele az izomgörcsöket.

Ha egy hosszú nap után az izmaid feszülnek és fájnak, egy meleg zuhannyal csökkentheted az izomgörcsöt. Ahogy a meleg víz a bőrödhöz ér, enyhíti az izmok feszülését, és segíti a jobb alvást. Az emberek 60%-át érintő éjszakai lábgörcsöket is megelőzheted ezzel.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here