Ha azt látod, hogy a sarkad berepedezett, elsőként arra gondolsz, hogy biztosan száraz a bőröd. De sok esetben nem erről van szó. Olvasd el, még milyen okok állhatnak a sarok berepedezésének hátterében, és hogyan orvosolhatod a problémát természetes módszerekkel.

6. Túlsúly

Az egész tested súlyát a lábaid hordozzák. Mikor a kelleténél több kiló szalad fel rád, több teher nehezedik a sarkaid alatt lévő talppárnákra. Ilyenkor ezek oldalra kezdenek el terjeszkedni, hogy támogassák a több súlyt. Ha a bőr nem kellően hidratált, akkor megjelennek rajta a repedések.

Hogyan hozd helyre:

Nézd meg, mennyi lenne az ideális testsúlyod és ezt próbáld elérni, majd fenntartani! A cukorbetegek eleve hajlamosabbak a bőr berepedezésére, ezért érdemes rendszeresen ellenőrizni a vércukorszintedet!

5. Vitaminhiány

Egyes vitaminok, ásványi anyagok nélkül a bőr nem tud egészséges maradni. Ekkor szárazzá válik és megvastagszik.

Hogyan hozd helyre:

Növeld az A-, B3-, C- és E-vitamin bevitelét, fogyassz több omega-3 zsírsavat.

4. Rossz cipő

A nyitott hátuljú cipők, például a papucsok lehetővé teszik, hogy a talppárnák oldalra terjeszkedjenek. Ennek következtében pedig a bőr, ahogyan nyúlik, úgy berepedezik. A rosszul illeszkedő és a vékony talpú cipők is ugyanezt váltják ki.

Hogyan hozd helyre:

Zárt hátuljú cipőket hordj, melyek megfelelő támasztást adnak. Szakember véleményét is kikérheted arról, hogy milyen méretű cipő a számodra megfelelő.

3. Menopauza

Menopauza után sok nőnél alakul ki az elszarusodás, melynek következtében a sarok bőre is berepedezik.

Hogyan hozd helyre:

Próbálj ösztrogén tartalmú készítményeket alkalmazni közvetlenül a sarkadon, de előtte kérd ki az orvosod véleményét.

2. Túl sok állás

Ha túl sokáig állsz, főleg kemény padlón, az extra nyomást jelent a sarkak számára és megviseli a bőrt is.

Hogyan hozd helyre:

Ha sokat is kell állnod, közben próbálj meg szüntet tartani. Végezz néhány gyakorlatot, hogy csökkentsd a sarkakra nehezedő nyomást.

1. Rosszul zuhanyzol

Ha forró vízben áztatod magad, akkor a bőrödben lévő természetes olajok eltűnnek, a bőr száraz, durva és repedezett lesz. Ezenkívül a szappan és a tusfürdő is károsíthatja a bőr természetes védőrétegét.

Hogyan hozd helyre:

Mindig meleg, de ne forró vizet használj zuhanyzáskor. A tusolással pedig ne tölts többet 5-10 percnél, hogy a bőröd minél kevesebb nedvességet veszítsen. Zuhanyzás után alaposan töröld szárazra a lábadat is, és mindig használj hidratálót. A szappant és az illatosított termékeket pedig válts le természetes készítményekre.

BÓNUSZ: Lábfürdő az egészséges lábért

A Listerine-es lábfürdő segít eltávolítani a sarkakról az elhalt hámsejteket, így könnyebb lesz leradírozni őket. A Listerine fertőtlenítő hatású, a benne lévő hatóanyagok megnyugtatják a bőrt.

Amire szükséged lesz:

  • 1 bögre Listerine
  • 1 bögre ecet
  • 2 bögre víz

Hogyan csináld:

  • Egy lavórban keverd össze a hozzávalókat.
  • 10-15 percig áztasd benne a lábad.
  • Utána habkővel finoman dörzsöld át a sarkaidat.
  • Meleg vízzel öblítsd le a lábadat, töröld szárazra és krémezd be hidratálóval.
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer és a NJD fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here