Az édesített üdítőitalokból és a feldolgozott élelmiszerekből ez az összetevő nem hiányozhat. Kijelenthetjük, hogy a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup drasztikusan elterjedt, aminek egyik fő oka, hogy édesebb és olcsóbb az előállítása is. De vajon milyen hatással van ez egészségünkre, kell-e félnünk azoktól az élelmiszerektől, melyek tartalmazzák ezt az összetevőt? Most megtudod a választ!

Rendellenes mennyiségű fruktóz a szervezetben

A glükózzal ellentétben a fruktózt a májnak zsírrá vagy glikogénné kell lebontania, hogy a szervezet energiaként később fel tudja használni. Ha túl sokat fogyasztunk belőle, a szervezet nem tud vele mit kezdeni, ez pedig különböző egészségi problémákhoz vezet. A gyümölcsök és a zöldségek is tartalmaznak ugyan fruktózt, de jóval kisebb, egészséges mennyiségben, nem beszélve arról, hogy bennük rengeteg tápanyag is található.

Könnyen zsír lesz belőle

A magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot nem alaptalanul hozzák összefüggésbe az egyre drasztikusabb méreteket öltő elhízással. A felesleges mennyiségű fruktózt a máj nem tudja átalakítani, így az zsír formájában elraktározódik. Ez pedig kiváló alap a 2-es típusú cukorbetegség vagy a zsírmáj kialakulásához. Egy 3 héten át tartó tanulmány során megfigyelték, hogy a túlzott fruktóz fogyasztás 27%-kal növelte a máj zsírtartalmát. Azt is bizonyították, hogy a fruktóz nagyobb mértékben vezet zsírraktározáshoz, mint a magas kalóriatartalmú ételek.

Súlyos betegségek okozója

A túlzott fruktóz fogyasztást sok komoly betegség kialakulásával hozták összefüggésbe a kutatások. Gyulladásokat idéz elő, melyekből elhízás, cukorbetegség, szívbetegség és rák is kialakulhat. A fruktóz károsítja a sejteket, így azok idő előtti öregedését is gyorsítja. Elősegíti a húgysav termelődését és a bélrendszerben is növeli a gyulladások esélyét, ami anyagcsere problémákhoz és emésztési zavarokhoz vezet.

Nulla tápanyagtartalom

Akárcsak a sima cukor, a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup is csupán üres kalóriákból áll. Abból viszont van benne bőven, ám tápanyagtartalma gyakorlatilag nulla. Nagyon könnyen áldozatul eshetünk neki, hiszen minél többet eszünk belőle, annál kevesebb hely jut az értékes vitaminoknak és ásványi anyagoknak a szervezetünkben.

Minimálisra csökkenteni a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup fogyasztását a legkönnyebb és legbiztosabb módja annak, hogy csökkentsük számos egészségi probléma és krónikus betegség veszélyét.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here