A táplálkozás és a termékenység szorosan összefüggnek. Ha te és partnered is egészséges étrendet követtek, nagyban növelhetitek a gyermekáldás esélyét. Az egészséges testsúly elérésével és megőrzésével a test jobban fel tud készülni a fogantatásra, és a terhesség kihordására, ahogyan ezt számos kutatás eredménye is alátámasztja. Azonban a hagyományos értelemben vett és a várandósságra felkészítő egészséges étrend között is vannak különbségek. Hogy pontosan milyen diétát állíts össze magadnak a termékenység fokozásához, most megtudhatod!

Mit jelent pontosan a termékenységi diéta?

A termékenységi diéta lényege, hogy természetes módon támogasd szaporítószerveid jobb működését, ezáltal elősegítsd a megtermékenyülést. Beletartoznak olyan élelmiszerek, melyeknek tápanyagai jó hatást gyakorolnak a hormonrendszerre, a petefészkekre, a petesejtekre, a magzat későbbi fejlődésére. Ez az étrend növeli a termékenységet, felhalmoz fontos tápanyagokat a szervezetben és biztosít mindent, amire a babának és a mamának szüskége van az új élet kifejlődésének biztosításához.

Miért van szükséged a termékenységi diétára?

Mert vannak olyan tápanyagok, melyre a magzatnak már azelőtt szüksége van, hogy a terhességet egyáltalán felfedeznéd. Ha ezek nincsenek jelen már eleve a szervezetedben fogantatáskor, a magzat egészséges fejlődését nehezíted meg és növeled a születési rendellenességek kockázatát.
Mert az ételek, amiket ma elfogyasztasz, 90 napon át hatást gyakorolnak a petesejtekre és a spermiumokra.
Mert a hormonok azokból az összetevőkből építik fel magukat, melyeket a táplálék útján biztosítasz számukra.
Mert a meddőség első számú oka az ovuláció hiánya, ami az esetek jelentős részében orvosolható a táplálkozási szokások megváltoztatásával.

A termékenységi diéta előnyei

Biztosít antioxidánsokat, vitaminokat, ásványi anyagokat, melyek védik a petesejteket, a spermiumokat a szabadgyökök okozta károsodástól.
Segít fenntartani a szervezetben a hormonális egyensúlyt, biztosítja azokat a zsírsavakat, melyekre szükség van a hormonok termelődéséhez.
Csökkentheti az inzulin rezisztencia miatti vetélés és a DNS károsodás kockázatát.
Segít felépíteni a létfontosságú tápanyagraktárakat.
Támogatja a szaporítószervek egészségét.
Energiát és vitalitást biztosít.

Így csináld!

Egyél sok organikus zöldséget és gyümölcsöt!

A boltokban vásárolt zöldségek és gyümölcsök általában sok növényvédőszert tartalmaznak. Ne ezekből válogass, hanem menj ki a piacra és termelőtől vásárolj bio zöldségeket! A növényvédőszerekről kimutatták, hogy a férfiaknál és a nőknél is képesek meddőséget okozni.

Egyél bio, teljes zsírtartalmú, szabad tartású tehenektől származó tejtermékeket!

A tejtermékek nem biztos, hogy a te szervezeted számára ideálisak. PCOS és endometriózis esetén kifejezetten ellenjavalltak. Figyeld meg, a te tested hogyan reagál járuk! A nem bio termékeket ebben az esetben is kerüld, mivel azok hormonokat és antibiotikumokat tartalmaznak, ezek pedig növelik a szervezetben az ösztrogén szintet.

Szabad tartású állatok húsát válaszd!

Hogy az ösztrogénszint növekedését elkerüld, ne fogyassz antibiotikumokat és hormonokat tartalmazó húskészítményeket! Az egészséges húsokról viszont ne mondj le, mivel ezek kitűnő forrásai a zsírsavaknak, alacsony a telített zsír tartalmuk és bővelkednek fehérjében.

A teljes értékű gabonaféléket természetes formában fogyaszd!

Belőlük rostokhoz, vitaminokhoz csak úgy juthatsz hozzá, ha nem feldolgozott formában eszed őket. Ezért kerüld a fehér kenyeret, a fehér lisztből készült tésztákat. Helyettük válassz teljes kiőrlésű változatokat!

Minden étkezésnél fogyassz rostot!

A rostok szabályozzák a vércukorszintet, amivel csökkenthető az olyan, meddőséget okozó problémáknak a valószínűsége, mint a PCOS, az immunbetegségek vagy a hormonzavarok.

Kerüld a finomított cukrokat és a cukrozott gyümölcsleveket!

A dobozos gyümölcslevek tele vannak cukorral, így nem csak a vércukorszintet növelik, de rontják az immunműködést is.

Igyál sok vizet!

Tiszta vizet fogyassz, ha lehet, ne palackosat, mert a műanyagból veszélyes anyagok oldódhatnak ki. Ezek szintén káros hatást gyakorolhatnak a hormonrenszerre. Ugyanakkor a csapvizet is kerüld, szintén egészségre káros összetevői miatt.

Ezek az élelmiszerek növelik legnagyobb mértékben a termékenységet:

  • tojás
  • diófélék és olajos magvak
  • zöld leveles zöldségek
  • gyümölcsök
  • színes zöldségek
  • halak, kagylók
  • máj
  • hüvelyesek
  • tejtermékek

Ezeket kerüld:

  • koffein
  • zsírszegény termékek
  • génmódosított élelmiszerek
  • szója ételek
  • cukor
  • dobozos üdítőitalok

Termékenységfokozó szuperételeket is beilleszthetsz az étrendedbe:

  • méhpempő
  • maca gyökér
  • virágpor
  • spirulina alga
  • búzafű

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here